صفحه اصلی / اصناف / بازار / سولفات های منگنز، منیزیم، مس،دخیل در سرنوشت انسان و حیوانات

سولفات های منگنز، منیزیم، مس،دخیل در سرنوشت انسان و حیوانات

به گزارش کسب و کار نیوز، سولفات ها شامل گروه نسبتا بزرگی از مواد معدنی متفاوتی هستند که حدود صد نوع کانی را در بر می گیرند. So4 واحد اساسی ساختار کانی های سولفات ها می باشد و از سولفات های مهم در صنایع می توان به سولفات منگنز، سولفات منیزیم، سولفات مس اشاره کرد. در این نوع سولفات ها یک فلز(منگنز، منیزیم و مس) و یک غیر فلز(سولفات) از طریق پیوندهای کووالانسی به هم پیوسته شده اند. اکثر این مواد با اسید سولفوریک در صنایع مواد شیمیایی قابل تولید و ساخت هستند. این سولفات ها نقش مهمی در صنعت کشاورزی به عنوان کود در تامین مواد مغذی ضروری برای گیاهان و درختان بر عهده دارند و از آنجا که صنعت کشاورزی و دامداری به زندگی انسانها گره خورده است و رشد جمعیت، نابودی مراتع و زمین های کشاورزی و نیاز به مواد غذایی برای جوامع بشری لازم و حیاتی است. لذا این نوع مواد معدنی در زندگانی انسانها سرنوشت ساز هستند. سولفات ها همه به صورت کانی در طبیعت تشکیل می شوند و هم به صورت صنعتی در آزمایشگاه ها به تولید انبوه می رسند.

Manganese Sulfate سولفات منگنز      

سولفات های منگنز، سولفاتی برای صنعت کشاورزی

سولفات منگنز از سولفات های مهم به عنوان افزودنی خوراک در صنعت دام و طیور، در مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی، برای تقویت بازدهی در گیاهان، به عنوان یک فعال کننده در سنتز اسیدهای چرب، در لعاب ها، لاک ها و سرامیک ها، به عنوان یک مکمل رژیم غذایی و به عنوان یک ماده برای تصفیه آب آشامیدنی و  برای از بین بردن رادیوم در آب مورد استفاده قرار می گیرد. اما نقش مهم سولفات منگنز  به عنوان کودهای شیمیایی در زمین های کشاورزی می باشد. سولفات منگنز در برگ ها و ساقه گیاهان فتوسنتز را تسهیل و سرعت می بخشد. امروزه به دلایل زیاد از جمله آهکی شدن زمین های کشاورزی، خاکها عاری از مواد آلی و معدنی  شده است و این امر در کیفیت محصولات و تولیدات کشاورزی تاثیر گذاشته است. از ویژگی های منحصر به فرد این کود شیمیایی این است که در خاک های بازی و اسیدی قابل استفاده می باشد و این ویژگی این نوع کود شیمیایی باعث می شود بالاترین حجم استفاده از این نوع سولفات ها، در مزارع و زمین های کشاورزی باشد. بسته به نوع گیاهان و درختان میزان نیاز به سولفات منگنز متفاوت است اما بیشترین حجم میزان مصرف در نخلستان ها می باشد چرا که این نوع درختان بیشتر دچار کمبود منگنز می شوند. در آزمایشگاه، سولفات منگنز با ترکیب دی اکسید منگنز با دی اکسید گوگرد ساخته می شود.تشکیل آن در طبیعت به ندرت اتفاق می افتد. کود سولفات منگنز چینی، می تواند برای تولید محصول با کیفیت و بهتر به کشاورزان کمک می کند. از طریق تماس تلفنی با شرکت آترین فرازان آوین، به عنوان تامین کننده سولفات منگنز چینی و فروش سولفات منگنز چینی میتوانید توسط کارشناسان و متخصصان با تجربه  این شرکت برای تهیه این نوع سولفات و اطلاع از قیمت سولفات منگنز چینی مشاوره بگیرید.

سولفات مس

سولفات های مس ماده ای چند منظوره و پرکاربرد سولفات مس، از سولفات های بسیار مهم که زندگی مدرن بدون آن امکان پذیر نمی باشد. سولفات مس توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) به عنوان یک ماده با استفاده عمومی طبقه بندی می شود. با مراجعه به سایت  شرکت آترین فرازان آوین از قیمت سولفات مس و نحوه بسته بندی فروش سولفات مس می توانید آگاهی یابید. کاربرد سولفات مس در صنعت کشاورزی، قارچ کش است که برای کنترل بیماری های باکتریایی و قارچی محصولات میوه، سبزیجات و آجیل استفاده می شود. برخی از بیماری هایی که توسط این قارچ کش کنترل می شود شامل کپک، لکه های برگ، تاول ها هستند. سولفات مس در آب بسیار محلول است و به همین دلیل توزیع آن در محیط بسیار آسان است. در خاکهای اسیدی، چسبندگی کمتری ایجاد می کند و پخش آن را راحت می کند. همچنین از این سولفات ها به عنوان یک علف کش در سیستم های آبیاری و تصفیه آب شهری استفاده می شود و برای دفع و کشتن حلزونها مورد استفاده نیز قرار می گیرد. سایر مصارف این سولفات ها،در تولید رنگ‌های آبی و سبز، در رنگرزی پارچه‌های نخی و ابریشمی و معادن، آبکاری، ساخت مرکب برای ورق‌های حلبی، رنگ مو، تولید سموم قارچ کش و باکتری کش، حفاظت چوب، رنگرزی چرم، باطری سازی، از بین بردن خزه در استخرها، مکمل غذای دام و طیور، تولید شعله سبز در مواد آتش بازی مورد استفاده است. این ماده اغلب با وجود سمیت (سولفات مس فقط در اثر قرار گرفتن در معرض دهان نسبتاً سمی است) برای رشد کریستال ها در مدارس و آزمایش های آبکاری مس استفاده می شود. سولفات مس هم چنین  برای آزمایش خون برای کم خونی استفاده می شود. خون با ریختن آن به درون محلول سولفات مس با وزن مخصوص شناخته شده آزمایش می شود.

سولفات منیزیم

آنچه بایستی در مورد سولفات منیزیم بدانید

سولفات منیزیم از سولفات های مصنوعی مجاز برای استفاده در تولید محصولات ارگانیک به عنوان ماده اصلاح شده در خاک اضافه می شود. هم چنین سولفات منیزیم برای حفظ رشد و عملکرد انسان و گیاهان یک محصول حیاتی است. به طور خاص، منیزیم برای فرآیند بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی گیاه ، از جمله تثبیت دی اکسید کربن فتوسنتزی، سنتز پروتئین تشکیل کلروفیل و استفاده از فتوسیمیلات، فوتو فسفوریلاسیون از جمله تشکیل ATP در کلروپلاست ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان یک ماده مصنوعی مجاز برای استفاده در تولید خوراک دام کاربرد دارد. در درمانهای پزشکی، محصول چندگانه حاوی سولفات منیزیم توسط FDA (سازمان دارویی و غذایی) برای استفاده  دارویی در انسان تأیید شده است و از آن به عنوان یک ضد تشنج، ملین، ضد عفونی کننده، کمک کننده جایگزینی الکترولیت با هیپومگانیسمی، برای معالجه بیماری های قلبی، برای درمان هیپرترمی بدخیم، درد مفاصل، درد عضلانی، جلوگیری از زایمان زودرس، جلوگیری از حملات آسم، به صورت وریدی باعث کاهش مقاومت در مجاری هوایی و تسهیل جریان طبیعی هوا  بکار می رود. شرکت های صنایع و مواد شیمیایی زیادی در ایران، تامین کننده سولفات منیزیم می باشند. این تأمین کنندگان از جمله شرکت شرکت آترین فرازان آوین که تأمین کننده انواع مواد شیمیایی، مواد اولیه صنایع فولاد و انواع سولفات های فلزی، سولفات هایی با درجه های مختلف و خلوص، انواع بسته بندی و انواع سولفات ها با کیفیت عالی از کارخانه های ایران و سایر کشور ها را به فروش می رساند. فروش سولفات منیزیم و دستیابی به قیمت سولفات منیزیم به صورت اینترنتی در شرکت آترین فرازان آوین امکان پذیر می باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.