صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / دولت بسته‌های حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا را بنا بر پیشنهاد بخش خصوصی اجرا کند

دولت بسته‌های حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا را بنا بر پیشنهاد بخش خصوصی اجرا کند

کسب و کار نیوز - اتاق مشهد در راستای مشارکت برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، ستاد پیشگیری از کرونا با دو کمیته تخصصی تشکیل داد. غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در این نشست ضمن تأکید بر اهمیت توجه به نکات پیشگیرانه در مواجهه با بیماری کرونا، ارائه بسته‌های حمایتی دولت برای آسیب‌دیدگان کرونا، طبق پیشنهاد بخش خصوصی را خواستار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق ایران با تأکید بر اهمیت توجه به نکات پیشگیرانه در مواجهه با بیماری کرونا از سوی آحاد جامعه، گفت: این بیماری اپیدمیک را باید همه ما جدی بگیریم و در پیشگیری از انتشار آن نیز همه مردم تلاش و مشارکت کنند. بحران ناشی از این بیماری، ابعاد مختلفی از جامعه را متأثر از خود ساخته که باید تماماً مورد بررسی قرار بگیرند.

غلامحسین شافعی، در جلسه تشکیل ستاد پیشگیری از کرونا در اتاق مشهد افزود: مسئولیت اجتماعی پارلمان بخش خصوصی ایجاب می‌کند تا با همه توان در این حوزه فعال شویم. درواقع، کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق نیز در همین راستا و برای ورود مؤثر به چنین بحران‌هایی تشکیل شده و در وضعیت موجود می‌تواند نقش مؤثری را ایفا نماید.

شافعی خاطرنشان کرد: کسب‌وکارها خرد و کلان در کشور به‌واسطه تبعات ناشی از این بیماری به چالش‌های جدی دچار شده‌اند و دولت باید با همه توان بسته‌ها و برنامه‌های حمایتی خود را بنا بر پیشنهاد بخش خصوصی، به مرحله اجرا درآورد.

او تصریح کرد: اتاق بازرگانی به همراه اتاق‌های اصناف و تعاون در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، پیشنهاد‌هایی را در باب حمایت‌های ویژه از بخش‌های مختلف اقتصادی تا شهریور ۹۹، ارائه کردند. استمهال سررسید اقساط تسهیلات بانکی، مساعد در بحث حق بیمه سهم کارفرما و بدهی‌های قبلی به سازمان تأمین اجتماعی، استمهال یا تخفیف مالیاتی برای عملکرد سال ۱۳۹۸، تأمین سرمایه در گردش با شرایط سهل و نرخ حمایتی جهت واحدهای تولیدی و تجاری و… بخشی از این پیشنهاد‌ها را شامل می‌شدند.

او اضافه کرد: همچنین در نامه دیگری به معاون اول رئیس‌جمهور، درخواست کردیم تا برای سرعت بخشیدن به تهیه تجهیزات پزشکی و کالاهای بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا، برای مدتی محدود، واردات اقلام مذکور با سیاست‌های تشویقی، از جمله اجازه واردات بدون انتقال ارز مدنظر قرار بگیرد. این موضوع در حال پیگیری است و در صورت موافقت بانک مرکزی، گشایش خوبی برای واردکنندگان فراهم خواهد شد.

رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از این جلسه به نقش تشکل‌ها در مواجهه با بحران‌هایی نظیر شیوع بیماری‌های اپیدمیک اشاره و عنوان کرد: من به سهم خود از تمامی فعالان و تشکل‌های اقتصادی که به‌صورت خودجوش به این عرصه ورود کرده و اقدامات ارزشمندی را در راستای اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و خدمات‌دهی برای جامعه به انجام رسانده‌اند؛ تشکر و تقدیر می‌کنم. امیدواریم شاهد مشارکت‌های روزافزون در این حوزه و همدلی آحاد جامعه برای غلبه بر این بیماری باشیم.

شافعی همچنین با توجه به مشکلات پیش‌آمده برای کسب‌وکارها، نگرانی خود را از پیامدهای اقتصادی آن برای بخش‌های مختلف تولیدی و سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: ماه‌های دشواری را پیش رو داریم و باید با تدبیر و همفکری و همچنین ورود مؤثر دولت، تا حد امکان از سطح خسران وارد آمده به بنگاه‌های اقتصادی، بکاهیم.

او در ادامه از تشکیل دو کمیته اجرایی و عملیاتی ذیل ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در اتاق مشهد خبر داد و متذکر شد: این کمیته‌ها، روند شناسایی ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی استان و چگونگی استفاده از پتانسیل مذکور برای کمک به رفع مشکلات موجود استان (در ارتباط با بیماری کرونا) و همچنین شناسایی موانع و مشکلات بنگاه‌های اقتصادی استان (با توجه به اثرات شیوع این بیماری) را پیگیری خواهند کرد.

در این نشست مقرر شد تا نواب رئیس اتاق مشهد مدیریت این کمیته‌ها را عهده‌دار شوند و جلساتی را نیز در این باب برگزار کرده و پیگیری‌های لازم را به ثمر برسانند.

همچنین در این جلسه هر یک از اعضای ستاد، پیشنهاد‌های خود را در راستای مسئولیت اجتماعی اتاق ارائه کرده و مصوب شد تا پیشنهاد‌های مذکور در کمیته‌های مربوطه بررسی و اجرایی شوند.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.