صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / نرخ بیکاری کانادا افزایش یافت
نرخ بیکاری کانادا افزایش یافت

نرخ بیکاری کانادا افزایش یافت

کسب و کار نیوز - نرخ بیکاری کانادا به ۵.۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، با وجود رقم خوردن یک اشتغال زایی خوب دیگر در ماه فوریه، نرخ بیکاری کانادا با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل به ۵.۶ درصد رسید. طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۶۵.۵ درصد رسیده که ۱.۱ درصد بیشتر از رقم ثبت شده در مدت مشابه منتهی به سال قبل بوده است. طی این مدت برای ۳۰ هزار و ۳۰۰ نفر نیز اشتغال زایی صورت گرفته است.

متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۱۹ معادل ۷.۶۱ درصد بوده که پایین‌ترین رقم ثبت شده مربوط به ژوئن ۱۹۶۶ با ۲.۹ درصد و بالاترین رقم ثبت شده مربوط به دسامبر ۱۹۸۲ با ۱۳.۱ درصد بوده است.

طبق اعلام مرکز آمار کانادا طی این مدت نرخ بیکاری جوانان ۲۰ تا ۲۴ ساله به ۱۰.۳ درصد افزایش پیدا کرده است که بالاترین سطح ثبت شده در طول پنج سال اخیر  تاکنون محسوب می‌شود.

رابرت کاویک، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه ” بی. ام. او کپیتال” گفت: گزارش خوب از وضعیت بازار کار به بانک مرکزی اجازه می دهد نفس راحتی بکشد. این مساله به کاهش نگرانی ها از وضعیت اقتصاد کانادا کمک خواهد کرد.

در بین ایالت‌های مختلف، بیشترین اشتغال زایی در اونتاریو با ۲۵ هزار فرصت شغلی جدید به ثبت رسیده است و پس از آن کبک با ۲۱ هزار فرصت شغلی ومنیتوبا با ۲۸۰۰ فرصت شغلی در رده‌های بعدی قرار دارند. کمترین اشتغال زایی نیز مربوط به نیوفاندلاند با منفی ۵۰۰۰ فرصت شغلی بوده است و پرنس ادوارد نیز تنها برای حدود ۱۱۰۰ نفرفرصت شغلی ایجاد کرده است.

به طور متوسط در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۹، اقتصاد کانادا در هر ماه ۱۸ هزار و ۱۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است که بالاترین اشتغال زایی ماهانه مربوط به اوریل ۲۰۱۹ با ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین اشتغال زایی نیز مربوط به ژانویه ۲۰۰۹ با منفی ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.