صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / شیرهای گوی شناور صادرات نفت لاوان تعمیر شد
شیرهای گوی شناور صادرات نفت لاوان تعمیر شد

شیرهای گوی شناور صادرات نفت لاوان تعمیر شد

کسب و کار نیوز:عملیات تعویض شیرهای گوی شناور صادرات نفت خام منطقه لاوان با موفقیت انجام شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, عملیات تعویض شیرهای گوی شناور منطقه لاوان بنا بر اعلام نیاز مسئولان منطقه و با تلاش واحدهای تعمیرات زیر آب، عملیات دریایی، نوسازی و تعمیرات مکانیک و… در زیر سطح دریا و روی گوی شناور (SBM) انجام شد.

گوی شناور (SBM) در فاصله ۵ کیلومتری از جزیره لاوان قرار دارد و به‌منظور صادرات نفت‌خام به سوپرتانکرها استفاده می‌شود که به علت فرسودگی شیرهای انتقال نفت و امکان نشتی نفت‌خام به دریا و توقف صادرات، شیرهای این شناور تعویض شد.

در این عملیات، آماده‌سازی، تست هیدرواستاتیک، ترابری، نصب و جایگزینی شیرهای بازسازی شده ۱۶ و ۲۰ اینچی مستقر روی گوی شناور دریایی (SBM ) که با دو خط لوله قابل انعطاف (FLEX-CARGO HOSE) نفت‌خام را از مخازن نفت لاوان به کشتی‌های نفتکش در فاصله  ۵ کیلومتری لاوان می‌رساند، در دو مرحله دو روزه به پایان رسید.

تخلیه چند تن مخلوط نفت‌خام و آب دریا، نقل و انتقال دریایی کشتی به کشتی ادوات و همه تجهیزات و کارکنان از دشواری‌های این عملیات بود که خوشبختانه با موفقیت کامل به پایان رسید.

هماهنگی مؤثر بین افراد و گروه‌ها و اجرای کارها با بیشترین بازدهی و دقت بالا و کمترین حضور کارکنان به دلیل فضای کم سطح شناور  SBM و همچنین بهره‌گیری هوشمندانه از امکانات جاری را می‌توان از جنبه‌های مثبت این عملیات دانست.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.