صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اعداد و ارقام کسب و کار و اقتصادی در هفته دوم اسفندماه ۱۳۹۸
اعداد و ارقام کسب و کار و اقتصادی در هفته دوم اسفندماه ۱۳۹۸

اعداد و ارقام کسب و کار و اقتصادی در هفته دوم اسفندماه ۱۳۹۸

کسب و کار نیوز - سقوط آزاد قیمت جهانی نفت، پیش‌بینی کارشناسان بلومبرگ از هزینه اقتصادی بحران کرونا، نرخ تورم در منطقه یورو و کشورهای عضو OECD و آمار اشتغال آمریکا جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۱۲ میلیارد دلار

بانک جهانی: دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی، اعلام کرد که این نهاد بین‌المللی یک بسته ۱۲ میلیارد دلاری برای کمک به کشورهای درحال‌توسعه به‌منظور مقابله با اثرات بحران کرونا در نظر گرفته است. این بسته شامل کمک‌های مالی اضطراری، توصیه‌های سیاستی و حمایت‌های فنی خواهد بود.

۲٫۳ درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص تورم در کشورهای عضو OECD در ماه ژانویه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲٫۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۵۹۶ میلیون تن

بلومبرگ: بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف زغال‌سنگ در این کشور در سال ۲۰۱۹ با ۱۳ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به ۵۹۶ میلیون تن رسیده است.

۲٫۷ تریلیون دلار

بلومبرگ: تحلیلگران واحد تحقیقات اقتصادی بلومبرگ برآورد کرده‌اند که شوک ناشی از بحران کرونا بر اقتصادهای بزرگ جهان می‌تواند در سال جاری میلادی تا ۲٫۷ تریلیون دلار هزینه به اقتصاد جهانی تحمیل کند.

۱۱٫۷ تریلیون وون

بلومبرگ: دولت کره جنوبی از تخصیص ۱۱٫۷ تریلیون وون (۹٫۸ میلیارد دلار) بودجه برای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از بحران کرونا خبر داد. کره جنوبی بعد از چین بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد.

۱۹ درصد

وزارت انرژی آمریکا: بیش از ۱۹ درصد از انرژی موردنیاز آمریکا از نیروگاه‌های هسته‌ای تأمین می‌شود.

۱۱۳ میلیارد دلار

فوربس: کاهش چشمگیر پروازها در اقصی نقاط جهان بر اثر شیوع ویروس کرونا می‌تواند در سال جاری میلادی تا ۱۱۳ میلیارد دلار زیان به شرکت‌های هواپیمایی وارد کند.

۹٫۴ درصد و ۴۵٫۲۷ دلار

مارکت واچ: در پایان معاملات روز جمعه، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازارهای جهانی با ۹٫۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به ۴۵٫۲۷ دلار رسید که این رقم کمترین قیمت نفت برنت در ۲٫۵ سال اخیر است. از طرفی در ۱۲ سال اخیر سابقه نداشته است که قیمت نفت برنت در یک روز معاملاتی تا این حد سقوط کند.

۳٫۲ میلیون دستگاه

رویترز: شرکت ژاپنی تویوتا ۳٫۲ میلیون دستگاه از خودروهای به فروش رفته خود در سراسر جهان را به‌منظور برطرف کردن نقص فنی در پمپ سوخت آنها فراخوان کرده است.

۰٫۹ درصد

رویترز: دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۹ را ۰٫۹ درصد اعلام کرد که این رقم تقریباً نصف میانگین بلندمدت نرخ رشد اقتصادی سوئیس (۱٫۷ درصد) است.

۸۶ درصد

وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس: در سال ۲۰۱۹ حدود ۸۶ درصد از کل صادرات انگلیس به آمریکا توسط بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط انجام شده است.

۳۴ درصد

سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): فروش خودروهای نو در هند طی ماه فوریه نسبت به ماه قبل از آن ۳۴ درصد کاهش یافته است. اگرچه ویروس کرونا در هند شیوع چندانی نداشته اما خودروسازان این کشور به دلیل کاهش چشمگیر تولید در شرکت‌های تأمین‌کننده قطعات در چین، با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

۲۰ میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت خودروسازی جنرال‌موتورز قصد دارد ظرف پنج سال آینده ۲۰ میلیارد دلار برای طراحی و ساخت خودروهای برقی خودران سرمایه‌گذاری کند.

۳۵ درصد

پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون اروپا: ۳۵ درصد از دانشجویان دکتری اقتصاد در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را زنان تشکیل می‌دهند.

۷٫۳ درصد

اداره آمار نیروی کار آمریکا: در سال ۲۰۱۹ نرخ بیکاری معلولان در آمریکا ۷٫۳ درصد بوده است.

۲۷۳ هزار شغل

سی‌ان‌ان: در ماه فوریه ۲۷۳ هزار شغل جدید (به‌صورت خالص) در آمریکا ایجاد شده است. نرخ بیکاری در آمریکا در پایان ماه فوریه ۳٫۵ درصد گزارش شده است که کمترین میزان آن در بیش از ۵۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

۱٫۲ درصد

یورو استات: شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه فوریه امسال ۱٫۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

۶٫۶ درصد

یورو استات: نرخ بیکاری اتحادیه اروپا در ماه ژانویه ۶٫۶ درصد بوده است که کمترین میزان آن از زمان ثبت آمار مشترک بیکاری در این اتحادیه محسوب می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.