صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / «شصدف» با قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ ریال به تابلو معاملاتی بازار دوم آمد
«شصدف» با قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ ریال به تابلو معاملاتی بازار دوم آمد

در پانزدهمین عرضه اولیه فرابورس ایران از ابتدای امسال

«شصدف» با قیمت ۱۹ هزار و ۹۰۰ ریال به تابلو معاملاتی بازار دوم آمد

کسب و کار نیوز - در جریان پانزدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران هر سهم شرکت صنعتی دوده فام در نماد «شصدف» رقم 19 هزار و 900 ریال کشف قیمت شد و این در حالی است که دامنه قیمت در ثبت سفارش از 19 هزار ریال تا 19 هزار و 900 ریال تعیین شده بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، عرضه اولیه ۱۷ درصد از سهام شرکت صنعتی دوده‌فام به روش ثبت سفارش و با نماد «شصدف» در بازار دوم فرابورس با موفقیت صورت گرفت تا بدین ترتیب تعداد شرکت‌های محصولات شیمیایی که در سال ۹۸ روی تابلو معاملات فرابورس قرار گرفته‌اند، به دو عدد برسد.

 در جریان پانزدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران هر سهم شرکت صنعتی دوده فام در نماد «شصدف» رقم ۱۹ هزار و ۹۰۰ ریال کشف قیمت شد و این در حالی است که دامنه قیمت در ثبت سفارش از ۱۹ هزار ریال تا ۱۹ هزار و ۹۰۰ ریال تعیین شده بود.

در عرضه اولیه ۳۴ میلیون سهم از ۲۰۰ میلیون سهم شرکت صنعتی دوده‌فام، یک میلیون و ۶۲۸هزار و ۵۹۹ خریدار حضور پیدا کردند که با مشارکت این تعداد کد معاملاتی، سهام شصدف به یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۲۸۳ کد تخصیص پیدا کرد.

لازم به ذکر است که مدیریت این عرضه را کارگزاری بورس بهگزین بر عهده داشت که به همراه شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا متعهد شده بودند در صورت به فروش نرفتن سهام «شصدف»، هر کدام ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه در این عرضه اولیه را خریداری کنند.

مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه

همچنین، رویداد مهم دیگری که با این عرضه اولیه همراه شده مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای نخستین‌بار در خرید سهام عرضه اولیه است. حداکثر ضریب تخصیص صندوق به ازای هر دارنده واحد صندوق به به این شرح اعلام شده که برای صندوق سرمایه‌گذاری در سهام با ضریب ۳۷، صندوق سرمایه‌گذاری مختلط با ضریب ۱۱ و صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت با ضریب ۲ است.

اما عرضه سهام به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری پس از عرضه اولیه «شصدف» یعنی شنبه ۱۷ اسفندماه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

اوایل هفته جاری، اعلام شد که با اصلاح موادی از دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس تهران و فرابورس ایران تلاش شده است تا سرمایه‌گذارانی که غیر مستقیم در بازار سرمایه حضور دارند، ضمن بهره‌مندی از بازدهی و جذابیت‌ عرضه‌های اولیه در عین حال بتوانند از مدیریت افراد حرفه‌ای و آشنا با بازار سرمایه نیز استفاده کنند.

گفتنی است که پیش از عرضه اولیه سهام شرکت صنعتی دوده فام، چهارده نماد «زشریف»، «دکپسول»، «درهآور»، «غویتا»، «هجرت»، «فرابورس»، «رنیک»، «غنیلی»، «بجهرم»، «دتوزیع»، «وآوا»، «فروی»، «کلر» و «ومهان» از ابتدای امسال در فرابورس ایران عرضه اولیه شده‌اند. پیش از درج نماد «شصدف»، تنها نماد «کلر» گروه محصولات شیمیایی را در فهرست عرضه اولیه سال ۹۸ نمایندگی می‌کرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.