صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / بالاخره حالت تاریک واتس‌اپ همگانی شد
بالاخره حالت تاریک واتس‌اپ همگانی شد

بالاخره حالت تاریک واتس‌اپ همگانی شد

کسب و کار نیوز- واتس‌اپ سرانجام اعلام کرد که از این پس همه کاربران اندروید و iOS قادر خواهند بود به قابلیت حالت تاریک در این پیام رسان دسترسی داشته باشند.

به گزارش کسب و کار نیوز، بعد از آنکه واتس‌اپ به عنوان یکی از بزرگترین و موفق ترین زیرمجموعه های فیس بوک، بر روی قابلیت حالت تاریک (dark mode) گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اندروید و آی او اس کار می کرد و در نسخه بتا و آزمایشی نیز امکان استفاده از آن را برای کاربران علاقمند و داوطلب ایجاد کرده بود، حالا با انتشار خبری جدید اعلام کرده است که این قابلیت از این پس در اختیار همه کاربران این اپلیکیشن پیام رسان قرار خواهد گرفت.

طبق اعلام واتس‌اپ، آپدیت و به روزرسانی شده این پیام رسان با قابلیت حالت تاریک در هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس در روزهای آتی به فروشگاه‌های آنلاین اپل استور و گوگل پلی استور افزوده شده و خواهد آمد. با توجه به اینکه در چند ماه اخیر شاهد عرضه حالت تاریک و شبانه (Dark Mode) برای سرویس و نرم‌افزارهای اندرویدی نظیر یوتیوب و اندروید مسیجز بودیم، چندی پیش بود که اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ اعلام کرد قصد دارد به‌زودی کاربران اندرویدی خود را از این قابلیت محبوب برخوردار کند.

همانطور که از نام حالت شبانه و تاریک مشخص است، این تم برای آن دسته از افرادی که با حالت خودکار و معمول شبکه‌های اجتماعی که پس‌زمینه سفید و روشنی دارد، مشکل دارند و جز آن دسته از کاربرانی‌اند که بیشتر هنگام شب و تاریکی محیط از اینترنت و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود و چشمان آن‌ها را کمتر اذیت خواهد کرد، چراکه نتایج جدیدترین تحقیقات علمی نشان می‌دهد که نور آبی منتشره از صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی برای سلامتی چشم و بینایی افراد ضرر و زیان‌های متعددی دارد و آنها را دچار مشکلات و بیماری‌های متعددی خواهد کرد.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است. این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات، اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان بوده است. طبق آخرین آمارهای منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم‌اکنون میزبان حدود دو میلیارد کاربر فعال در ماه است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.