صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / همه در انتظار خبر لغو ACL2020 از سوی AFC

از بیروت تا دوحه، دبی، تاشکند و ...

همه در انتظار خبر لغو ACL2020 از سوی AFC

کسب و کار نیوز :کروناویروس چنان با سرعتی خیره کننده در حال شیوع است که نه تنها آسیا بلکه حالا آمریکا و اروپا نیز درگیر این بحران جهانی شده اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, در کمتر از دوماه از زمان اعلام خبر شیوع کروناویروس در ووهان چین و آغاز مبارزه با این بیماری ناشناخته حالا بسیاری از کشورها از جمله ایران درگیر شیوع گسترده این ویروس شده اند. همین امر نه تنها روی زندگی عادی مردم بلکه روی تمامی فعالیت های آنها از جمله رقابت های ورزشی تاثیرگذاشته است.

دقیقه از دو هفته قبل بود که با اعلام رسمی شیوع این بیماری در خاورمیانه از جمله ایران گمانه زنی ها در خصوص برگزاری ادامه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ آغاز شد. در ابتدا صحبت از تعویق بود و با گسترده شدن بحران همه چیز به لغو و ابطال رقابت های این فصل کشیده شد تا جایی که امروز اکثر رسانه های معتبر ورزشی از احتمال بسیار بالای لغو مسابقات ۲۰۲۰ توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر دادند.

جالب این که تمرکز رسانه ها نسبت به این خبر مهم تنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس معطوف نشده بود چون در کشورهایی مثل لبنان، ازبکستان، اردن و … نیز تمرکز رسانه های مطرح ورزشی به این تصمیم مهم که رقابت های AFCCUP را نیز در برمی گرفت، معطوف شده بود. المیادین لبنان به نقل از منابع آگاهش در AFC خبر داد: «تمام مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به خاطر ویروس کرونا و شرایط بحرانی در آسیا به صورت کامل لغو می شود».

در تاشکند ازبکستان سایت خبری چمپیونات ازبک نیز این ادعا را تکرار کرد و مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی تواند ریسک ادامه برگزاری مسابقات با به خطر انداختن جان بازیکنان و طرفداران را بردارد از همین رو به احتمال قریب به یقین پرونده دو جام معتبر باشگاهی آسیا ظرف روزهای آتی بسته می شود تا برای فصل آتی برنامه ریزی متفاوتی در دستور کار ای اف سی قرار بگیرد.

الوطن قطر هم این گزارش را از زوایای دیگر مورد بررسی قرار داد و این روزنامه معتبر دوحه نیز با اشاره به نشست های متعددی که شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا با معاونان و کارشناسان داشت، از تصمیم نهایی برای لغو بازی های این فصل لیگ قهرمانان و ای اف سی کاپ پرده برداشت تا به این شکل زمینه برای نجات بازی های ملی در انتخابی جام جهانی فراهم شود.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.