صفحه اصلی / استان ها / ۲۵ هزار کانون مساجد در کشور فعال هستند
۲۵ هزار کانون مساجد در کشور فعال هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:

۲۵ هزار کانون مساجد در کشور فعال هستند

کسب و کار نیوز:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در کشور ۲۵ هزار کانون مسجد فعال داریم که بیش از ۲ میلیون نفر عضو این کانون ها هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “محمدرضا علیزاده” صبح امروز پنجشنبه هشتم اسفندماه در نشست اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اظهار کرد: ۱۸ اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد است و مقام معظم رهبری درباره کانون ها فرمودند”کانون های فرهنگی هنری مساجد را موثر کنید و برای آن کار کنید، فکر کنید و مطالعه کنید”.

وی با بیان اینکه نهاد کانون های مساجد از سال ۷۲ تشکیل شد و در آستانه بیست و هفتمین سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم تصریح کرد: کانون های مساجد نهاد غیردولتی و برخاسته از مسجد است و قرار است استعدادها را کشف و پرورش داده و نیروهای متدین و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر پرورش بدهد و در طی سال های گذشته اتفاقات خوبی افتاده و در کشور ۲۵ هزار کانون مسجد فعال داریم که بیش از ۲ میلیون نفر عضو این کانون ها هستند.

علیزاده بیان کرد: فهما، سامانه ثبت فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که براساس آن کانون ها حمایت می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی و کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای استان، سازماندهی منابع و ظرفیت های استانی برای حمایت از کانون های مساجد و … از جمله اهداف شورای هماهنگی کانون های مساجد استان است.

حجت الاسلام”مصطفی گرجی” مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان نیز در این جلسه گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با نگاه و فرآیند جدید فعالیت خود را ادامه می دهد و با تصویب اساسنامه ماموریت کانون ها تبیین و ابلاغ شده است.

وی افزود: یکی از موارد، شفاف سازی در فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است و ریاست شورای هماهنگی کانون های مساجد در هر استان به عهده نماینده ولی فقیه در استان است و این شورا در شهرستان ها نیز تشکیل می شود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.