به گزارش کسب و کار نیوز، از آنجاییکه که دستور بازپرداخت کامل این مبالغ از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام شده تمام ایرلاین ها و هتل ها موظف به بازگرداندن این وجوه بدون کم و کاست هستند اما شاهد هستیم که برخی از این شرکت ها با بهانه جویی های مختلف از استرداد بدون جریمه مبالغ خودداری می کنند. همین موضوع موجب نارضایتی و تشنج در این حوزه شده و شکایات بسیاری نیز در این رابطه به ثبت رسیده است. عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی و عدم حرف شنوی از یکدیگر موضوعی است که در این رابطه مطرح می شود.
هنگامی که تصمیمی از سوی وزارت خانه ای اعلام می شود انتظار این است که حرف شنوی و هماهنگی برای اجرای آن وجود داشته باشد. چالش هایی که امروز در رابطه با کنسلی بلیط ها مطرح است در گذشته نیز برای موضوعات دیگری هم اتفاق افتاده که ضرورت هماهنگی دستگاهها را می طلبد. از طرفی دیگر تدابیری در ایرلاینها برای برگشت و پرداخت لحظهای پول به مسافر وجود ندارد و دفاتر خدمات مسافرتی بین مسافر و شرکتهای هواپیمایی و هتلها ماندهاند. پیشنهاد می شود یک ستاد بحران تشکیل و به مشکلاتی که در این رابطه ایجاد شده است رسیدگی فوری شود در غیر این صورت تشنج در رابطه با این موضوع بیشتر از این خواهد شد.