صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس تمدید شد
فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس تمدید شد

تا 15 اسفند ماه

فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس تمدید شد

کسب و کار نیوز - فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس تمدید شد. متقاضیان برای ثبت درخواست خود تا 15 اسفند ماه فرصت دارند. این فراخوان از 6 بهمن ماه آغاز شده بود و تاکنون بیش از 160 درخواست پذیرش جهت واگذاری اراضی در فاز 3 به اداره کل جذب و پذیرش واحدهای فناور پارک فناوری پردیس ارائه شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات آماده‌سازی اراضی فاز ۳ پارک فناوری پردیس که ۲۱ هکتار وسعت دارد و با نام «پردیس کارآفرینی» شناخته می‌شود، در شهریور ماه سال جاری همزمان با هفدمین اجلاس سالیانه پارک، برگزار شد. ۳۵ قطعه از این پردیس آماده واگذاری است که متقاضیان با در نظر گرفتن شرایط زیر ‌می‌توانند برای دریافت آنها و پذیرش در پارک فناوری پردیس درخواست خود را در سایت این مجموعه ثبت کنند. فرصت متقاضیان برای ثبت درخواست تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری تمدید شده است.

شرایط عضویت و پذیرش در فاز ۳ پارک فناوری پردیس

مطابق فراخوان منتشرشده،‌ «واحدهای تولیدی با محصولات دارای فناوری پیشرفته (Hi-tech) که ارزش افزوده محصولاتشان بالا و تولیدشان مبتنی بر نیروی متخصص باشد و تولید انبوه و حجیم نداشته باشند»، «واحدهای تحقیق و توسعه (R&D) صنایع -که تولیدات آن­ها در مناطقی بیرون از پارک صورت می‌­گیرد-» و «آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و فب‌لب‌های خاص که خدماتی با فناوری پیشرفته ارائه می‌کنند» از واحدهای فناور و دانش‌بنیان، واجد شرایط برای عضویت و استقرار در پارک فناوری پردیس هستند. همچنین هولدینگ‌های بزرگ صنعتی و سرمایه‌گذاری، می‌توانند کمپ‌های تخصصی خود را براساس ضوابط پارک، در ناحیه نوآوری پردیس مستقر نمایند.

حوزه‌های دارای اولویت برای پذیرش شرکت‌ها

در این فراخوان آمده است،‌ برای پذیرش و عضویت شرکت‌های جدید، متقاضیانی که در حوزه‌های «تجهیزات پزشکی پیشرفته»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق» و «ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری پیشرفته» فعالیت می‌کنند، در اولویت واگذاری خواهد بود.

مساحت زمین قطعات قابل واگذاری و شرایط پرداخت وجه زمین

مطابق اعلام فراخوان، در این مرحله تعداد ۳۵ قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی (فاز ۳)، در این طرح قابل واگذاری است. حداقل مساحت قابل واگذاری ۵۵۰ متر مربع و حداکثر ۲۵۰۰ مترمربع می‌باشد. در صورت احراز نیاز شرکت‌ها، امکان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداکثر تا سقف ۵۰۰۰ مترمربع نیز وجود خواهد داشت و قیمت قطعات بر اساس عواملی ازجمله: دسترسی‌ها، موقعیت، متراژ و…، متغیر خواهد بود.

همچنین متقاضیان می‌توانند یکی از روش‌های پرداخت نقدی و نیمه نقدی را جهت پرداخت هزینه خرید اراضی انتخاب کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان از شرایط ویژه جهت واگذاری اراضی برخوردار خواهند بود. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند علاوه بر بهره‌مندی از شرایط پرداخت اقساطی هزینه خرید زمین (حداکثر تا سقف ۲۴ ماه)، از تسهیلات سرمایه‌گذاری برای خرید و ساخت واحدهای پژوهشی و تحقیقاتی – با توجه به ضوابط صندوق نوآوری و شکوفایی و با عاملیت صندوق توسعه فناوری‌های نوین (مستقر در پارک)- بهره‌مند شوند.

لازم به ذکر است، مهلت مجاز برای احداث ساختمان، استقرار و بهره‌برداری از فضای پژوهشی احداث شده، با توجه به متراژ زمین واگذارشده، بین ۲۴ تا ۳۶ ماه خواهد بود.

مزایای عمومی استقرار در پارک فناوری پردیس

ناحیه نوآوری پردیس، در حال تبدیل شدن به شهری پویا و یکی از بهترین زیست‌بوم‌های فناوری و نوآوری منطقه است که حضور در آن، امکان بهره‌مندی از مزایای بسیاری را به اعضای خود می‌دهد. این مزایا در سه دسته «رفاهی»، «کسب‌وکار» و «قانونی»، مسیر رشد و پیشرفت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را آسان‌تر می‌کند.

«نزدیکی و دسترسی مناسب به تهران»، «شرایط آب و هوایی و اقلیمی خوب در همجواری شهر جدید پردیس و امکان استفاده از خدمات شهری آن و همچنین شهرهای مجاور برای سکونت بهینه کارکنان شرکت‌ها»، «محیط آرام، زیبا و با امنیت بالای پارک»، «نزدیکی به مناطق صنعتی کمرد و خرمدشت به منظور تامین نیازها و برون‌سپاری تولیدی و صنعتی»، «شرایط سرمایه‌گذاری مطلوب با قیمت مناسب زمین» و فراهم شدن دسترسی شهر پردیس به تهران با شبکه مترو در آینده نه چندان دور، ازجمله ویژگی‌های ناحیه نوآوری پردیس است.

«تأمین تأسیسات زیربنایی مورد نیاز شرکت‌ها با استاندارد مناسب، از جمله: راه، شبکه‌های آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن، فیبر نوری»، «امکان استفاده از زیرساخت‌ها و فرصت‌های خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی پارک، از قبیل سرویس‌های متعدد و متنوع رفت و آمد، هتل، رستوران‌های سنتی و فست‌فود، کافه، باشگاه ورزشی، خشکشویی، زمین‌های بازی، مهد کودک، فروشگاه زنجیره‌ای، مرکز خدمات درمانی، مسجد، خدمات بانکی متنوع، خدمات خودرویی، فروشگاه‌های متنوع خدماتی و …» از خدمات عمومی فراهم شده در پارک فناوری پردیس برای شرکت‌ها و پرسنل آنهاست.

«استقرار شرکت‌های بزرگ نام‌آور معتبر داخلی و بین‌المللی در کنار ده‌ها تیم و شرکت نوآفرین در پارک فناوری پردیس»، همچینن حضور «صندوق توسعه فناوری‌های نوین، صندوق قرض‌الحسنه حامین فناوری پردیس، صرافی نوین، مشاوران متنوع حسابداری، مالیاتی و بیمه‌ای، کارگزاران متنوع بورس، مشاوران صاداراتی و حقوقی»، «مرکز داوری و شورای حل اختلاف شرکت‌های دانش‌بنیان» همراه با «بهره‌مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه و انتقال فناوری»، «امکان بهره‌برداری از شبکه وسیع همکاران داخلی و خارجی پارک»، «استفاده از مزایای همجواری واحدهای فناور جهت توسعه بازار خارجی و تولید فناوری‌های جدید»، «امکان استفاده از خدمات تخصصی فناوری و کسب و کار در پارک»،و «بهره‌مندی از حمایت‌های مالی و معنوی در قالب آیین‌نامه حمایتی پارک» از مزایای کسب‌وکار در پارک فناوری پردیس است.

مزایای قانونی استقرار در بهشت فناوری منطقه

حضور در پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری خاورمیانه و بهشت فناوری منطقه برای شرکت‌های عضو، مزایای قانونی بسیاری دارد که از جمله آنها می‌توان به «معافیت مالیات بر عملکرد سالیانه»، «معافیت مالیات بر حقوق کارکنان شاغل در پارک»، «معافیت مالیات بر ارزش افزوده (در تعاملات فیمابین اعضای پارک‌های فناوری)»، «معافیت از هرگونه عوارض متداول کشور از قبیل عوارض شهرداری»، «آزاد بودن نقل و انتقال ارز از خارج از کشور به پارک و بالعکس از طریق شبکه بانکی»، «اشتغال نیروی انسانی و روابط کار بر اساس مقررات اشتغال در مناطق آزاد»، «لغو محدودیت استقرار در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان»، «بهره‌مندی از امتیاز ویژه فنی برای حضور در مناقصات و همچنین ترک تشریفات آن» و «تسهیلات خدمت نظام وظیفه برای کارکنان شرکت‌های عضو» اشاره کرد.

فرآیند بررسی درخواست عضویت و انعقاد قرارداد

بر اساس تمدید فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس، متقاضیان پذیرش در این فاز از پارک، ابتدا لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۸/۱۲/۱۵ با مراجعه به درگاه اینترنتی پارک فناوری پردیس به نشانی https://techpark.ir/content.php?pagename=faze3 تقاضای خود را ثبت کرده و برای ارسال و تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کنند. مرحله بعدی، ارزیابی فنی و مالی متقاضیان استقرار در پارک است. در مرحله پایانی، اگر عضویت شرکت متقاضی در مرحله ارزیابی فنی و مالی مورد تایید واقع شد، فرآیند انعقاد قرارداد و واگذاری اراضی تا پایان اسفند ۹۸ انجام خواهد شد.

مطابق اعلام فراخوان، ضروری است که شرکت‌های متقاضی حضور در فاز سوم پارک فناوری پردیس مطلع باشند که از ورود کلیه فعالیت‌های آلاینده به پارک ممانعت بعمل آمده و تمامی شرکت‌ها متعهد به رعایت الزامات زیست محیطی و انجام فعالیت‌های عاری از آلودگی زیست محیطی خواهند بود. همچنین انجام فعالیت‌های تولیدی بصورت انبوه و کارگاهی سنگین در پارک ممنوع بوده و تولید صرفاً در محدوده محصولات با فناوری پیشرفته و در حد سفارشی با رعایت شرایط فوق، امکان‌‌پذیر است.

گفتنی‌ست، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری درخواست‌های ارسالی، می‌توانند با شماره تلفن ۷۶۲۵۰۲۵۰ و یکی از شماره‌های داخلی ۲۲۱۱، ۲۲۱۳، ۲۳۰۸ و ۲۶۰۸ تماس حاصل نمایند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.