صفحه اصلی / اصناف / مشکلات اجرای دستورالعمل کنسلی بلیط ها
مشکلات اجرای دستورالعمل کنسلی بلیط ها

محمود فخری، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فارس:

مشکلات اجرای دستورالعمل کنسلی بلیط ها

کسب و کار نیوز- با اعلام ورود ویروس کرونا به کشور مسافرت ها و تورهای مسافرتی کاهش یافته و آن دسته از مسافرانی هم که برای خرید بلیط و رزرو هتل اقدام کرده بودند به فکر لغو مسافرت افتادند. این اتفاق همزمان با تصمبم وزارت راه و شهرسازی موجب شد تا اکثر قریب به اتفاق مردم تصمیم به لغو سفرهای خود کرده و خواستار استرداد وجوه پرداختی شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، از آنجاییکه که دستور بازپرداخت کامل این مبالغ از سوی وزیر راه و شهرسازی اعلام شده تمام ایرلاین ها و هتل ها موظف به بازگرداندن این وجوه بدون کم و کاست هستند اما شاهد هستیم که برخی از این شرکت ها با بهانه جویی های مختلف از استرداد بدون جریمه مبالغ خودداری می کنند. همین موضوع موجب نارضایتی و تشنج در این حوزه شده و شکایات بسیاری نیز در این رابطه به ثبت رسیده است. عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی و عدم حرف شنوی از یکدیگر موضوعی است که در این رابطه مطرح می شود.

هنگامی که تصمیمی از سوی وزارت خانه ای اعلام می شود انتظار این است که حرف شنوی و هماهنگی برای اجرای آن وجود داشته باشد. چالش هایی که امروز در رابطه با کنسلی بلیط ها مطرح است در گذشته نیز برای موضوعات دیگری هم اتفاق افتاده که ضرورت هماهنگی دستگاهها را می طلبد. از طرفی دیگر تدابیری در ایرلاین‌ها برای برگشت و پرداخت لحظه‌ای پول به مسافر وجود ندارد و دفاتر خدمات مسافرتی بین مسافر و شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها مانده‌اند. پیشنهاد می شود یک ستاد بحران تشکیل و به مشکلاتی که در این رابطه ایجاد شده است رسیدگی فوری شود در غیر این صورت تشنج در رابطه با این موضوع بیشتر از این خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.