صفحه اصلی / اسلایدر / قیمت جهانی طلا در بازار امروز

قیمت جهانی طلا در بازار امروز

کسب و کار نیوز - قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۶۴۳ دلار و ۴۹ سنت رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، در حالی که هشدار امریکا در مورد احتمال شیوع ویروس کرونا موجب آشفتگی بازارهای مالی جهان شده و تقاضا برای خرید طلا را افزایش داده است، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به ۱۶۴۳ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبل ۱.۹ درصد کاهش یافته بود. روز دوشنبه قیمت طلا به بالاترین رقم بیش از ۷ سال گذشته یعنی ۱۶۸۸ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت طلا در بازار امریکا هم امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۶۴۷ دلار رسید.

در حالی که دولت امریکا به شهروندان خود توصیه کرده که خود را برای همه گیری ویروس کرونا آماده کنند، ارزش سهام در بازارهای آسیا امروز شاهد کاهش بود. دیروز نیز شاخص‌ها در بورس امریکا افت قابل توجهی را تجربه کردند.

بر اساس نظرسنجی جدید رویترز، تاثیرات شیوع ویروس کرونا احتمالا به چین محدود نخواهد شد و انتظار می‌رود بیشتر اقتصادهای بزرگ منطقه شاهد کاهش قابل توجه رشد یا رشد منفی در سه ماهه نخست سال باشند.

شیوع سریع کرونا و تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی موجب شده تا گمانه زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی جهان افزایش یابد و تحلیلگران از احتمال کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در امریکا تا پایان ماه ژوئن سخن بگویند.

تلویزیون دولتی چین گزارش داده که پس از بروز نشانه هایی از تب در ۳ مسافر پروازی از سئول به نانجینگ، دولت چین ۹۴ مسافر این پرواز را قرنطینه کرده است. خالص ماهانه واردات طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه ژانویه با ۷۷ درصد کاهش به ۹.۳۴ تن رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.