اقبال مردم به خرید آنلاین

کرونا بسیاری از مردم را خانه نشین کرد

اقبال مردم به خرید آنلاین

کسب و کار نیوز - «پس این ژل‌های ضدعفونی و ماسک کی می‌رسه؟» نبودن محصولات بهداشتی همچون ژل و اسپری ضد عفونی‌کننده، صدای فروشندگان فروشگاه‌های اینترنتی را هم بلند کرده است؛ اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، چند روزی است سر و کله کرونا به کشور ما باز شده و در خیابان های ما جولان می دهد. این وضعیت باعث شده دانش آموزان و دانشجویان خانه نشین شوند. وسط هفته است و خیابان‌های شهر همان وضعیتی را سپری می‌کنند که یک هفته پیش در چنین روزی. چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با همان ترتیب سبز و زرد و قرمز می‌شوند و گل‌فروش‌های سر چهارراه هنوز هم برای فروش نرگس‌هایشان با انگشتان خود تلنگری بر شیشه ماشین‌ها می زنند. آنچه نخستین سه‌شنبه اسفند امسال را با هفته پیش از خود متفاوت کرده نه خیابان‌ها و خانه‌هایش، که پیک هایی است که خیابان ها را برای تحویل سفارشات مردم گز می کنند. شاید اگر کمی با دقت بیشتری خیابان را نگاه کنید حضور بیشتر آنها را به چشم ببینید. آنچه در این میان کاملاً مشهود است این است که مردم در ماه اول اسفند به فروش آنلاین روی آورده اند و این فروشگاه ها افزایش فروش را تجربه می کنند. شایعه کرونا و ترس مردم از ابتلا به این بیماری مردم را وادار کرده با وجود سختی های رمز پویا به این سمت کشیده شوند.

«کسب و کار» در گفتگو با چند فروشگاه اینترنتی، عوامل موثر بر افزایش فروش آنها را بررسی می کند.

 

ضرورت خرید آنلاین برای جلوگیری از کرونا

امیرحسن موسوی، مدیر روابط عمومی «دیجی کالا»
روند سفارش مشتریان طی چند روز اخیر افزایش داشته است. در این افزایش فروش، چندین پارامتر دخیل است. از سویی در آستانه سال جدید و شب عید و افزایش قیمت دلار هستیم، همچنین مساله رمز پویا را داریم، اینها عوامل اثرگذار در افزایش یا کاهش فروش هستند. ما طبق روال سال های گذشته، ماه اسفند روند سفارشاتمان افزایش پیدا می کند و معمولا تیم لجستیک ما اورلود می شود و به همین دلیل در حال حاضر بازه های سفارش نسبت به قبل کمی طولانی تر شده و ممکن است دو سه روز آینده سفارش به دست مشتری برسد؛ اما نمی توان به قطعیت گفت که این افزایش سفارش به دلیل کروناست؛ اما چیزی که قطعی می شود گفت، این است که خرید آنلاین در شرایط فعلی که مردم نگران سلامتشان هستند واقعا اگر پیش از این یک انتخاب بود در حال حاضر برای خیلی ها یک ضرورت است و ما خوشحالیم اگر بتوانیم در این شرایط کمکی در راستای سلامت مردم انجام بدهیم با کم کردن ترددهای غیرضروری که یک روش آن خرید آنلاین است. برای ما موجب افتخار است که در این شرایط در کنار مردم و بخشی از راه حل باشیم. اولویت ما در فروش و رساندن محصولات به دست مشتریان، سلامت همکاران و کارمندان دیجی کالاست. روزی ۲ تا ۴ بار کلیه فضاها و محل هایی که کارکنان مشغول فعالیت هستند، ضدعفونی و پاکسازی می شود و دستورالعمل های بهداشت فردی و محیطی را در سطح بالایی اعمال می کنیم. از امروز کلیه همکارانمان از ماسک و دستکش استفاده می کنند و کلیه موارد بهداشتی را به شدت افزایش داده ایم تا از بیماری جلوگیری کنیم. به دلیل اینکه بخش زیادی از کار ما در «دیجی کالا» عملیات و لجستیک است، عملاً دورکاری همکاران ما به این معنی است که «دیجی کالا» سرویس ندهد و سرویس ندادن «دیجی کالا» در این شرایط مشکلاتی را برای مردم دوچندان خواهد کرد. به همین دلیل خیلی از همکاران که از سلامت خود اطمینان دارند، به سرکار می آیند و تمام تلاش ما برای سرویس دهی به مشتریان است.

افزایش محسوس خریدهای اینترنتی به دلیل کرونا

نعیم ابراهیمیان، معاون بازرگانی و بازاریابی اُکالا (فروشگاه اینترنتی افق کوروش)
خرید اقلام مصرفی در میان مردم به شدت افزایش یافته است. عوامل اثرگذار در افزایش خرید هم نزدیکی به عید و هم ترس مردم از ابتلا به بیماری کروناست؛ ولی اینکه چقدر بتوان این افزایش فروش را جذب کرد به اندازه توان فروشگاه هاست. ما به اندازه ای که توان فاکتور زدن را داریم در حال حاضر مشتری داریم. یعنی ما به اندازه ای فاکتور ایجاد می کنیم که بتوانیم آن را پاسخگو باشیم و این گونه نیست که ما ظرفیت بلااستفاده داشته باشیم که بتوانیم افزایش فروش بدهیم. ما همیشه به اندازه ای که ظرفیت داریم مشتری جذب می کنیم. به دلیل شیوع این بیماری ما افزایش فروش را داشته ایم. به طور مثال در فروش بعضی از گروه کالاها مثل میوه، گوشت، مواد ضدعفونی کننده، شوینده و.. به شدت افزایش فروش داشته ایم. از این منظر نیز می توان خیلی خوب نظر داد چون فاکتورهای ما یکی دو خط اضافه شده و تعداد کالاها در فاکتورها ۶ تا ۷ قلم اضافه شده است و این نشان می دهد مردم گرایش به خرید یک سری کالاها پیدا کردند و متاسفانه انبوه سازی و نگه داشتن و ذخیره کردن کالاها را دارند انجام می دهند. بیشتر به نظر می رسد که دلیل افزایش خریدها، شایعه کرونا و ترس مردم از این بیماری باشد.

عوامل موثر در رشد فروش

عرشیا زارع، از اعضای تیم روابط عمومی «باسلام»
باید این گونه به این قضیه نگاه کنیم که ما در حال حاضر در فصلی هستیم که فروش اینترنتی زیاد می شود چون فصل خرید مردم است و قطعا اینکه الان نزدیک به عید هستیم و فصل خرید است بی تاثیر روی این قضیه نیست؛ ولی کرونا به به خودی خود می تواند تاثیر داشته باشد. چون مردم کمتر بیرون می روند و بیشتر در خانه می مانند و محافظه کارانه عمل می کنند و این باعث می شود خیلی از سفارشاتشان را اینترنتی انجام بدهند. ولی به طور کلی چون «باسلام» یک بازار وسیعی دارد و هر سری و هر فصل، فصل یک سری از محصولاتش است، هر ماه و هر روز و هر فصل رشد خود را دارد. این رشدی که در حال حاضر شاهد آن هستیم به جز آن رشد معمولی است که خودمان داریم. این رشد می تواند ناشی از نزدیکی به عید و کرونا باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.