صفحه اصلی / استان ها / اساس مشکلات کشور در موازی کاری است
اساس مشکلات کشور در موازی کاری است

نایب رییس کانون وکلای استان کرمان:

اساس مشکلات کشور در موازی کاری است

کسب و کار نیوز:نایب رییس کانون وکلای دادگستری استان کرمان گفت: اساس مشکلات کشور در موازی کاری است و این مسئله کار را برای نهادهای اصلی سخت می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “علی فیروزمند” امروز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت ۷ اسفند روز وکیل با اشاره به چالش هایی که برای کانون وکلاء در سال های گذشته به وجود آمده، اظهار کرد: اساس مشکلات کشور در موازی کاری است و این مسئله کار را برای نهادهای اصلی سخت می کند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی کانون وکلاء خدمت رسانی به مردم است، افزود: وکالت، تضمین حقوق شهروندی است و باید کانون تمرکز را برای احقاق حقوق مردم بگذارد.

فیروزمند تصریح کرد: موسسات حقوقی چالش بزرگی برای کانون وکلاء بود که توانستیم از دیوان عدالت اداری رای بگیریم تا این موسسات زیرمجموعه کانون قرار بگیرند و حاکمیت به این نتیجه رسید این موسساتی که هیچ نظارتی بر آن نبود، تالی فاسد دارد.

نایب رییس کانون وکلای کرمان بیان کرد: مردم باید در مراجعه به وکلاء ابتدا از پروانه معتبر آن فرد مطمئن شوند.

وی افزود: هنوز فعالیت موسسات حقوقی با مقررات کانون وکلاء تطبیق داده نشده و متاسفانه افراد به این موسسات مراجعه کرده و قرارداد می بندند و در زمان مشکل و مراجعه به ما، دادسرای انتظامی نمی تواند بر آن نظارت کند زیرا قرارداد با فردی منعقد شده که وکیل نیست.

فیروزمند اظهار کرد: چند سال این مسئله را مطرح کرده ایم که هنوز هم ۱۰۰ درصد این موسسات زیرمجموعه کانون وکلاء قرار نگرفته اند.

وی تصریح کرد: ما همیشه در کنار دادگستری بوده ایم و نظارت دادگستری و مراجع قضائی و حاکمیتی را به طور عام پذیرفته ایم اما به طور خاص باید وکیل مستقل باشد تا با اطمینان در دادگاه بتواند حرفش را بزند و دلیل فعالیت حدود ۷۰ سال فعالیت کانون همین است.

“وحید رضوانی” دادستان دادسرای انتظامی کانون وکلای استان کرمان نیز در این جلسه گفت: نظارت بر عملکرد وکلای دادگستری یکی از وظایف کانون است و دادسرای انتظامی به شکایات واصله درباره عملکرد وکلاء رسیدگی می کند.

وی افزود: همچنین مرجع و کمیسیون نظارتی در کانون داریم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر عملکرد حرفه ای وکلاء نظارت می کند.

رضوانی با بیان اینکه دادسرای انتظامی کانون به تخلفات و سوءرفتار وکلاء رسیدگی می کند، گفت: برای شش نفر ابطال پروانه وکالت را در سال جاری در استان کرمان داشته ایم.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.