صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ۱۵ نکته کلیدی در جلوگیری از ابتلا به کرونا از زبان دکتر رضا عبادی

۱۵ نکته کلیدی در جلوگیری از ابتلا به کرونا از زبان دکتر رضا عبادی

کسب و کار نیوز - به گفته دکتر رضا عبادی، متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان بازرگانان، لازم است برای مواجهه با ویروس کرونا، به طور مکرر دست‌ها را با آب و صابون بشوییم، در این بین مچ دست‌ها را نباید فراموش کرد. همچنین باید از مصرف ویتامین C، سیگار، انواع دم نوش‌های سنتی و استفاده سرخود انواع آنتی‌بیوتیک خودداری کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، به گفته دکتر رضا عبادی، متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان بازرگانان، لازم است برای مواجهه با ویروس کرونا، به طور مکرر دست‌ها را با آب و صابون بشوییم. همچنین باید از مصرف ویتامین C، سیگار، انواع دم نوش‌های سنتی و استفاده سرخود انواع آنتی‌بیوتیک خودداری کرد.

دکتر عبادی در نشست آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا در جمع کارکنان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: از آنجا که تا به امروز هیچ درمانی برای بیماری کرونا یافت نشده است، تا حد ممکن باید به کمک رعایت بهداشت فردی و عمومی از شیوع این بیماری جلوگیری کرد. در صورتی که علائم اولیه آن را احساس کردید در اسرع وقت به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

مهم‌ترین نکات مطرح شده از سوی دکتر عبادی به این شرح است:

این بیماری در بین کودکان نیز قابل انتشار است.
ابتلا به ویروس کرونا در بین افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، شدت بالاتری خواهد داشت. بنابراین افرادی که از کورتون استفاده می‌کنند و یا بیماری قلبی دارند بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا هستند و ممکن است بعد از ابتلا علائم شدیدتری را تجربه کنند.
مهم‌ترین راه انتقال، قرار گرفتن در معرض سرفه و عطسه فرد آلوده است. پس باید در هنگام عطسه یا سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنیم و پس از استفاده آن را در سطل زباله دردار بیاندازیم. از طرفی عطسه و سرفه تا فاصله یک متری قدرت انتقال دارد.
نکته مهم دیگری که باید موردتوجه باشد عدم نیاز به استفاده از انواع ماسک و دست کش در محیط‌های معمولی است. تنها دو گروه باید از آنها استفاده کنند؛ اول افراد مبتلا و دوم افرادی که وظیفه مراقبت از مبتلایان را به عهده دارند. توجه داشته باشید که استفاده از ماسک و دستکش در حالت عادی احتمال انتقال ویروس را بیشتر می‌کند. چرا که اگر فردی تصمیم گرفت از این دو مورد استفاده کند ممکن است دست‌های خود را کمتر بشوید و حتی با لمس کردن قسمت بیرونی ماسک زمینه انتقال ویروس را مهیاتر کند.
این بیماری از طریق لمس سطوح آلوده نیز منتقل می‌شود. بنابراین بهتر است سطوحی که امکان آلوده شدن دارند مانند سرویس‌های بهداشتی عمومی از طریق آب ژاول، ضدعفونی شوند.
فرد مبتلا به این ویروس از زمان شروع بیماری تا ۷ روز قابلیت انتقال به دیگران را دارد و به طور متوسط از یک روز تا ۱۴ روز قبل از نمایان شدن علائم نیز می‌توانسته بیماری را به دیگران سرایت دهد.
بر اساس مطالعات انجام شده و اعلام سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با این نوع از ویروس کرونا که به ناول ۲۰۱۹ شهرت دارد نباید ویتامین C، سیگار، دم نوش‌های سنتی و انواع آنتی‌بیوتیک بدون تجویز پزشک، مصرف کرد.
توصیه می‌شود از شرکت در مهمانی‌ها، جشن‌های عروسی و یا حضور در اماکن پررفت و آمد مانند بازار، پاساژها و غیره خودداری کرد.
در خانه به منظور تغییر هوای داخلی دو پنجره را باز بگذارید.
از تماس با حیوانات خودداری کنید و با هر تماس اتفاقی دست‌های خود را بشویید.
از مصرف روزانه دهان‌شویه‌ها خودداری کنید؛ هفته‌ای دو مرتبه کافی است.
آنچه بیش از هر چیز به جلوگیری از ابتلا به این ویروس کمک می‌کند، مصرف زیاد آب است. این نکته را فراموش نکنید.
توجه داشته باشید که تا به امروز در دنیا ۷ نوع ویروس کرونا شناخته شده که ۴ نوع آن خطرناک نبوده و منجر به مرگ‌ومیر نمی‌شود؛ سه نوع آن خطرناک است. مورد اول ویروس سارس است که خواستگاه آن نیز از کشور چین بود. دومین نوع این ویروس، مرس (Mers) است که در سال ۲۰۱۲ از عربستان شروع شد و نوع سوم آن که هنوز ناشناخته است، ناول ۲۰۱۹ بوده و طی مدتی که از شیوع آن می‌گذرد بیش از ۳۰کشور را درگیر کرده است. قدرت انتقال ویروس ناول ۲۰۱۹ از دو نوع دیگر کرونا بیشتر بوده و برای همین نسبت به آنها افراد بیشتری را آلوده کرده است.
حدود ۹۰ درصد مبتلایان به نوع ضعیف آن دچار می‌شوند که تنها علائم سرماخوردگی معمولی را دارد و درمان‌پذیر است.
هفت درصد مبتلایان علاوه بر علائم معمولی با تنگی نفس نیز مواجه هستند و باید با مراجعه به موقع به اورژانس بیمارستان از حادتر شدن بیماری جلوگیری کنند و ۳ درصد مابقی دچار نوع شدید این بیماری می‌شوند که از تنگی شدید تنفس رنج می‌برند و باید تحت درمان ویژه قرار بگیرند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.