صفحه اصلی / استان ها / پر بودن ۵۷ درصد سد آب آشامیدنی زنجانی‌ها
پر بودن ۵۷ درصد سد آب آشامیدنی زنجانی‌ها

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان عنوان‌ کرد

پر بودن ۵۷ درصد سد آب آشامیدنی زنجانی‌ها

کسب و کار نیوز:مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای زنجان گفت: در حال حاضر ۵۷ درصد از سد تهم پر شده است و این در حالی است که این سد در مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد آب داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, یوسف رضاپور با اشاره به حجم سدها در بازه زمانی اول مهر تا ۱۹ بهمن‌ماه امسال، اظهار کرد: طی پنج ماهه اخیر کل ورودی به سد تهم ۸۷ صدم میلیون مترمکعب و در مدت مشابه سال قبل ۳.۴۸ میلیون مترمکعب بوده که نشان از کاهش ۷۵ درصدی ورودی به این سد است.

این مسئول ادامه داد: میزان حجم مخزنی سد تهم از ابتدای مهر تا ۱۹ بهمن سال قبل ۳۳.۵ میلیون مترمکعب بود که امسال این میزان به بیش از ۴۸.۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته است. در حال حاضر ۵۷ درصد از سد تهم پر است و این سد در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد آب داشت.

وی با اشاره به حجم آب موجود در سد گلابر، افزود: سد گلابر تقریبا در پنج ماهه اخیر (در بازه زمانی اول مهر تا ۱۹ بهمن‌ماه امسال)، ۶۰ درصد آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد بوده است.

رضاپور تصریح کرد: در حال حاضر ۸۷ درصد حجم سد کینه‌ورس پر است که این میزان در سال گذشته ۹۸ درصد بود که امسال کاهش نشان می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که سد کینه‌ورس ۱۴ میلیون مترمکعب آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به سد تالوار، یادآور شد: میزان آب موجود در سد تالوار در پنج ماهه اخیر ۵۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته به طوری که حجم این سد سال گذشته ۱۷ درصد و امسال نیز ۲۷ درصد پر شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: منابع آب سد تهم برای تامین آب آشامیدنی شهری زنجان، محیط‌زیست و بخش کشاورزی منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد که باید نسبت به ورودی و خروجی این سد توجه جدی صورت گیرد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.