صفحه اصلی / استان ها / آذربایجان غربی / مرحله اول رهاسازی از ۴ سد آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه آغاز شد
مرحله اول رهاسازی از ۴ سد آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه آغاز شد

مرحله اول رهاسازی از ۴ سد آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه آغاز شد

کسب و کار نیوز:مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی از آغاز مرحله اول رهاسازی به میزان ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فرهاد سرخوش با اشاره به ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر رهاسازی ۷۳۱ میلیون مترمکعب از سدهای حوزه آبریز به سمت دریاچه ارومیه افزود: مرحله اول رهاسازی از امروز ۵ اسفند ماه آغاز شده و مقرر شده تا ۱۹۴.۵میلیون مترمکعب از سد شهید کاظمی بوکان، ۳۰ میلیون مترمکعب از سد شهرچای ، ۴۰ میلیون مترمکعب از سد مهاباد و ۶ میلیون مترمکعب از سد زولا سلماس به سمت دریاچه ارومیه انجام شود.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام مرحله اول رهاسازی ، مراحل بعدی نیز انجام می شود، تصریح کرد: طبق گزارش امروز ۶۱.۲۰ مترمکعب بر ثانیه میزان ورودی به پیکره اصلی دریاچه ارومیه است.

سرخوش با بیان اینکه تراز فعلی دریاچه ارومیه با افزایش ۵۹ سانتیمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۱.۴۰ متر است، اظهار کرد: وسعت دریاچه ارومیه ۲۸۹۶ کیلومتر مربع است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۳۹ کیلومتری را نشان می دهد.

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان ادامه داد:دریاچه در حال حاضر ۳ میلیارد و ۷۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱.۵ میلیارد مترمکعب را شاهد هستیم.

سرخوش با بیان اینکه امسال رهاسازی ها به سمت دریاچه باتوجه به تاخیر در ابلاغ منابع و مصارف آب، دیرتر آغاز شد، تصریح کرد: با رهاسازی رواناب ها به سمت دریاچه و حجم بارشهای اخیر حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بهبود خواهد یافت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.