صفحه اصلی / اصناف / افزایش تولید لوازم خانگی، به جز تلویزیون
افزایش تولید لوازم خانگی، به جز تلویزیون

افزایش تولید لوازم خانگی، به جز تلویزیون

کسب و کار نیوز- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تولید انواع لوازم خانگی به جز تلویزیون در ۱۰ ماهه امسال رشد نسبتا خوبی داشته، به‌طوری‌که بعد از سموم دفع آفات نباتی، ماشین لباسشویی بیشترین افزایش تولید را در بین کالاهای منتخب صنعتی به خود اختصاص داده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس این آمار تولید ماشین لباس‌شویی، ‌کولر آبی و یخچال و فریز در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۵.۵، ۲۳.۷ و ۶.۳ درصد افزایش داشته است.

طبق آمارها، در این مدت ۵۷۲ هزار و ۹۰۰ دستگاه ماشین‌لباسشویی، ۷۰۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه کولر آبی و ۹۵۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه یخچال و فریزر تولید شده است. این در حالی است که تولید این سه محصول در ۱۰ ماهه سال گذشته به ترتیب ۴۳۹ هزار، ۵۷۳ هزار و ۸۰۰ و ۸۹۸ هزار ۶۰۰ دستگاه بوده است. در این میان تولید تلویزیون در ۱۰ ماهه سال جاری با کاهش ۵.۳ درصدی مواجه بوده و تولید آن از ۶۵۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه در ده ماهه سال گذشته به ۶۲۱ هزار و ۹۰۰ دستگاه در مدت مشابه امسال رسیده است.

سموم دفع آفات نباتی در صدر افزایش تولید

آمارها نشان می‌دهد که سموم دفع آفات نباتی در ۱۰ ماهه امسال با افزایش ۴۴.۹ درصدی بیشترین افزایش تولید را در بین کالاهای منتخب صنعتی داشته و در مدت یاد شده ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول تولید شده است. تولید داروی انسانی نیز در این مدت با افزایش ۲۶.۶ درصدی در رتبه سوم قرار گرفته، ‌ به‌طوری که در ۱۰ ماهه امسال ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد داروی انسانی تولید شده است. ‌

کامیون-کامیونت-کشنده در قعر جدول

تولید کامیون-کامیونت-کشنده نیز به ۳۶۰۳ دستگاه رسیده که نسبت به تولید ۹۱۱۰ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته ۶۰.۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.