صفحه اصلی / اسلایدر / شیوع ویروس کرونا می تواند اقتصاد جهان را به خطر بندازد

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد

شیوع ویروس کرونا می تواند اقتصاد جهان را به خطر بندازد

کسب و کار نیوز - صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا می‌تواند بهبود شکننده اقتصاد جهان را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایبنا، بیانیه صندوق بین‌المللی پول در مورد تأثیر ویروس کرونا بر رشد اقتصادی در حالی عنوان می‌شود که وزرای مالی کشورهای گروه ۲۰ در ریاض پایتخت عربستان گرد هم آمده‌اند تا در مورد روش‌های مهار تأثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی را به بحث و گفت‌وگو بپردازند.

به گزارش فرانس ۲۴، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول بعد از نشست دو روزه نشست گروه ۲۰ گفت: رشد جهانی بعد از بازگشت متوسط در سال جاری به ۳.۳ درصد رسید که این رقم در سال گذشته ۲.۹ درصد بوده است.

جورجیوا با اشاره به روند آهسته بازگشت رشد اقتصادی به وضعیت عادی گفت: روند بازگشت بسیار شکننده است.

او در بیانیه‌ای افزود: ویروس کرونا فعالیت اقتصادی چین را مختل کرده و می‌تواند روند بهبود رشد جهانی را نیز در معرض خطر قرار دهد.

جورجیوا تأکید کرد که شیوع ویروس کرونا می‌تواند رشد اقتصادی چین را به ۵.۶ درصد برساند که این میزان که چهاردهم درصد (۰.۴) پایین‌تر از چشم‌انداز رشد اقتصادی چین در ژانویه (دی- بهمن) است.

طبق آخرین اخبار رسمی تا روز یکشنبه درمجموع ۷۸ هزار و ۷۲۴ نفر در سطح جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۷۶ هزار و ۹۳۶ نفرشان در چین هستند. از این مجموع ۲ هزار و ۴۶۲ نفر فوت کرده‌اند که دو هزار و ۴۴۲ نفر آن چینی هستند. کمیسیون بهداشت ملی چین گزارش کرد که ۲۳ هزار و ۹۲ نفر از مبتلایان درمان شده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.