صفحه اصلی / اسلایدر / شاخص کل بورس وارد کانال ۴۹۰ هزار واحد شد

شاخص کل بورس وارد کانال ۴۹۰ هزار واحد شد

کسب و کار نیوز - شاخص کل بورس در آغاز معاملات امروز بازار سرمایه، وارد کانال ۴۹۰ هزار واحد شد و تا این لحظه (ساعت ۱۰ و ۱۹دقیقه) با ۱۷ هزار و ۶۴ واحد به عدد ۴۹۸ هزار و ۹۱۲ واحد رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «امیرعلی امیرباقری»  امروز (یکشنبه)  به رشد بیش از  ۱۶ هزار واحدی شاخص بورس در نخستین دقایق معاملات امروز بازار اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه نسبت به رشد بازار ارز که مقطعی خواهد بود، واکنش نشان داده و به دنبال آن در معرض رشد قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: سرمایه‌های کوچک که تا چند وقت گذشته می‌توانستند وارد بازارهای موازی شوند به دلیل رشد قیمت ارز، طلا و سکه، ریسک های موجود در این حوزه ها و به منظور پوشش ریسک وارد بازار سرمایه شدند.

به گفته امیرباقری، انتظار می‌رود این روند نقدینگی از جانب سرمایه‌های کوچک که جمع آنها قابل توجه است ادامه‌دار باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: نکته دیگر که قابل توجه است رشد سهام بزرگ و بنیادی در بازار سرمایه است که به طور عمده سرمایه‌هایی که وارد بورس می‌شود سرمایه های سرمایه گذاران تازه واردی است که ترجیح می‌دهند سرمایه خود را وارد نمادهای بزرگی کنند که حقوقی و دارای بازارگردان هستند.

وی افزود: سهم‌های بزرگ در مواقع اصلاح بازار از ثبات بیشتری برخوردارند و به تبع رشد این سهم ها تاثیر مضاعفی را بر رشد شاخص بورس خواهد گذاشت.

امیرباقری اظهار داشت: رشدی که بر مبنای سهام بنیادی جامانده از بازار باشد حبابی نیست، هرچند که در این مواقع اصلاح رو باید جدی گرفت.

اصلاح، لازمه رشد بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه افزود:  از هفته گذشته برخی سهام و گروه‌ها وارد پروسه اصلاح شدند که این اصلاح بیشتر از جنس قیمتی بود، معنی اصلاح متفاوت با ریزش است و اصلاح لازمه رشد بلندمدت بازار است؛ بنابراین از این لحاظ جای نگرانی خاصی برای بازار وجود ندارد.

وی اظهار داشت: همان طور که انتظار می رفت احتمال ریزش برای برخی از گروه های خاص که به کمک جریان نقدینگی رشد کردند و از قیمت ذاتی خود فاصله گرفتند وجود دارد، به سرمایه گذاران توصیه می شود تا از ورود به این سهم ها جلوگیری کنند و برای خرید سهام بیشتر مبنای تحلیلی را در نظر بگیرند.

امیرباقری با بیان اینکه دو اتفاق مانند بحث ویروس کرونا و FATF مطرح شد که از جنس اتفاقات خارج بازار تلقی می شوند، گفت: اثر  FATF برای بورس و بازار ارز پیشخور شده بود،   در جلسه چهار ماه گذشته برای آخرین بار این تمدید صورت گرفت و بازار  هم در انتظار تایید FATF نبود، اما به صورت کوتاه مدت یک جو هیجانی در بازار ایجاد شد و روند بازار تحت تاثیر این جو قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه به تشدید بحث ویروس کرونا و تاثیر آن بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: اکنون اقتصاد ایران مراوده چندانی با اقتصاد جهان ندارد، بنابراین این خبر به جز تاثیر خبری که می تواند داشته باشد و یک ریسکی را به فضای اقتصادی و اجتماعی جامعه وارد کند تاثیر خاص دیگری را در بازار نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: باید منتظر ماند و رصد کرد که دامنه فراگیر بودن این ویروس و مهار آن به چه صورتی است ولی به صورت عمده در شرایط حاضر تاثیر چندانی بر فضای اقتصادی کشور ندارد.

امیرباقری افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا یک معضل جهانی است، بعید به نظر می رسد وارد فاز تاثیرگذاری بر اقتصاد کشور شود اما در نهایت به سرمایه گذاران توصیه می شود مبنای تحلیلی خود را از دست ندهند و وارد سرمایه گذاری در سهم هایی شوند که به کمک تحلیل های بنیادی رشد کردند…

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.