صفحه اصلی / استان ها / اخذ سند مالکیت ۸ موقوفه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال
اخذ سند مالکیت ۸ موقوفه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال

اخذ سند مالکیت ۸ موقوفه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال

کسب و کار نیوز:مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: در یک هفته گذشته ۸ سند مالکیت موقوفات به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در بندرعباس اخذ شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین مهدیان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان اوقاف جهت حفظ و حراست از موقوفات اخذ سند موقوفات در حوزه هر استان است که با توجه به همین اولویت ابلاغیه سازمان، اداره اجرایی شهر بندرعباس از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۵۵ سند موقوفه را اخذ و بیش از ۵۵ رقبه به این اسناد متصل شده و از این تعداد، اداره‌کل ثبت‌ اسناد استان هرمزگان برای ۸ سند موقوفه در هفته اخیر صادر کرده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداره ثبت‌ اسناد جهت حفظ، حراست و تثبیت مالکیت موقوفه، تصریح کرد: از بین این ۸ سند، ۴ سند مربوط به موقوفه ناصری به مساحت ۷۸۰ مترمربع، دو سند مربوط به مسجد به مساحت ۳ هزار و ۵۶۰ مترمربع و دو سند مربوط به موقوفات آب‌انبارها به مساحت ۱۴۵ مترمربع بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد نیات موقوفات این ۸ سند اجتماعی است، افزود: نیت مسجد که مشخص است، نیات موقوفه ناصری نیز در تلاوت قرآن، تعزیه‌داری و هزینه‌های روزانه مساجد استراتژیک به‌عنوان پایگاه‌ها اصلی فرهنگی اجتماعی  و نیات آب‌انبارها نیز به منظور شرب عام هستند، نیت موقوفه آب‌انبارها در اربعین حسینی(ع)، مراسم ملی مذهبی و حوادث پیش‌بینی نشده مانند سیل و زلزله خیلی به مدد مردم استان و خارج استان رسیده است.

مهدیان با تأکید بر اینکه ارزش ریالی این ۸ سند که در شهر بندرعباس هستند بیش از ۳۰ میلیارد ریال است، افزود: در تلاش هستیم که بتوانیم تا پایان سال بیش از ۵۰ رقبه دیگر را نیز سنددار کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه اجرای نیات نیز، در سیل اخیر منطقه شرق هرمزگان، سه کامیون آب‌معدنی و از محل موقوفاتی که نیات مرتبط داشتند، یک کامیون پتو، مواد خوراکی و لوازم بهداشتی به مناطق سیل‌زده ارسال کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان برپایی مراسم ملی مذهبی همچون مراسم محرم، سفر، اربعین امام حسین‌(ع) و ماه مبارک رمضان را از دیگر کارهای این اداره در زمینه اجرای نیات موقوفات عنوان کرد.

مهدیان گفت: در میان اجرای نیات به‌صورت شاخص می‌توان به جمع‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد که تبدیل به یک برند برای استان هرمزگان شده و روزانه بیش از ۸۰۰ نفر را به‌صورت مستقیم درگیر می‌کند و از گیرنده‌های صداوسیما نیز بیش از چند صد هزار بیننده و روزه‌دار از این برنامه بهره‌مند می‌شوند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.