به گزارش کسب و کار نیوز، میلاد کوچکیان امروز (سه شنبه- ۲۹ بهمن) در دورهمی با کارآفرینان حوزه صنایع دستی و فرش، اظهار کرد: کارآفرینی در این شرایط نابسامان یک هنر است، اما برای موفق شدن باید ابتدا بازار را خوب بشناسید تا محصولی که تولید می شود، سلیقه مشتری است یا خیر؟
وی با بیان اینکه محصول باید براساس نیاز مشتری تولید شود، افزود: کارآفرینان نیاز به عینکی دقیق دارند، تا محصولشان منطبق با نیاز بازار باشد. مطمئن باشید اگر محصول متمایز باشد، بازار هدفش را پیدا خواهد کرد.
کوچکیان اضافه کرد: فرصت ها یک قدم بعد از ترس است، باید در این راه بتوانید به خوبی تبلیغ کنید و کمپین های تبلیغاتی بهترین راهکار برای معرفی محصولات است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه برندینگ به ایجاد حسی که مخاطب از محصول دارد، برمی گردد، تصریح کرد: امروزه همه چیز به برند ختم می شود. باید پول را در برندینگ استفاده کرد تا بخواهید تولید را بیشتر کنید و بدانید که عملکرد محصول و ارتباطات یکپارچه بازاریابی ٢ بال برندسازی هستند.
معرفی ناگفتههای کسب و کار صنایع دستی
مدیر دفتر تجاریسازی و اشتغال جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز در حاشیه این همایش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هدف اصلی رویداد کارآفرینی دورهمی ناگفته های کسب و کار درحوزه صنایع دستی و فرش، آموزش و انتقال تجارب است که از طریق کارآفرین های موفق در حوزه صنایع دستی و فرش به شرکت کنندگان در جلسه ارائه شد.
هومن سراج ادامه داد: با توجه به آغاز طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در استان اصفهان، علاوه بر دعوت از شرکت های تعاونی و اتحادیه ها، از نفرات متقاضی شرکت در این طرح و همچنین تعدادی از پشتیبان های مرتبط با حوزه صنایع دستی و فرش برای شرکت در این کارگاه دعوت شده بود.
وی افزود: این رویداد از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی است که توسط ستفا (سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی) شعبه اصفهان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برگزار شد.