صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت
گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت

با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد

گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت

کسب و کار نیوز - گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت از 27 تا 29 بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

به گزارش کسب و کار، در این گردهمایی ۸۹۱ نیاز فناورانه صنعت نفت برای هزار نفر از شرکت‌ها و فعالان عرصه فناوری در کشور ارائه شد. همچنین در حاشیه این رویداد، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت برپا شد و طی آن ۲۵۰ شرکت به ارائه توانمندی‌های خود در صنعت نفت پرداختند.

انعقاد ۲۷۴ تفاهمنامه در گردهمایی صنعت نفت

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد از انعقاد ۲۷۴ تفاهم‌نامه بین عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان فناوری در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت نفت خبر داد. سیاوش ملکی‌فر امروز در مراسم اختتامیه گردهمایی سه روزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت نفت، اظهار کرد: هدف اصلی این گردهمایی به هم‌رسانی عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان در صنعت نفت و صنایع مرتبط، ارزیابی شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان که در صنعت نفت نقش آفرینی می‌کنند، است. وی با بیان اینکه تعداد ۱۵۵۰ نفر از این رویداد سه روزه بازدید و شرکت کردند، خاطر نشان کرد: در این رویداد فناورانه تعداد ۱۰۷۷ نفر ثبت نام کردند، ۱۵۹ شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ و مابقی از سایر بخش‌ها حضور داشتند. ملکی‌فر با تاکید بر اینکه در این گردهمایی تعداد ۸۹۱ نیاز فناورانه صنعت نفت در قالب ۳۸ نشست ارائه شد، ادامه داد: ۴ کارگاه آموزشی با موضوع مالکیت فکری، ۵ پنل تخصصی و ۳۸۹ جلسه B2B از دیگر برنامه‌های جنبی این رویداد به شمار می‌رود. معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در دو ماه آینده برگزاری نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی نفت و گاز و انرژی را در کشور عمان خواهیم داشت  که در قالب پاویون، در آن شرکت خواهیم کرد.

تحول در صنعت نفت، موتور محرک کشور خواهد شد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در اختتامیه این رویداد گفت: رویدادهایی مانند این گردهمایی می تواند باعث تحول و تغییر نگرش در صنعت نفت شود. حمایت از شرکت های دانش بنیان و خلاق می تواند به پیروزی نوآوری و خلاقیت بر یک تفکر سنتی صد ساله در صنعت، منتهی شود.

صندوق نوآوری پیگیر خرید تضمینی و خرید اول محصولات دانشی صنعت نفت می‌شود

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد: خرید تضمینی و خرید اول محصولات شرکت های دانش بنیان صنعت نفت که از سوی وزارت نفت اعلام شود، از سوی این صندوق پیگیری خواهد شد. علی وحدت در اختتامیه گردهمایی شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های صنعت نفت به بیان اینکه شرایط فعلی کشور با توجه به شکل گیری اکوسیستم نوآوری در کشور نسبت به قبل قابل مقایسه نیست، افزود: جو کشور در حوزه علم و فناوری تغییر کرده و به سمت استفاده از فناوری و تبدیل علم به ثروت در حال تغییر  است. وی با ابراز خرسندی نسبت به ایجاد زیرساخت های مربوط به این تحول در کشور ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از ابزارهای حمایت مالی در اکوسیستم نوآوری شرکت های دانش بنیان است، تاکنون شرکت‌های دانش بنیان بسیاری از این ابزارها استفاده کرده‌اند و شرکت‌های دانش بنیان صنعت نفت نیز می‌توانند از این ابزارهای مالی بهره مند شوند. وحدت با اشاره به صدور مجوز داه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، خاطرنشان کرد : صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت که در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد، می‌تواند نقش واسط را در حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صنعت نفت ایفا کند.

رییس هیات عامل صندوق نواوری و شکوفایی با اشاره به حمایت های این صندوق از شرکت های دانش بنیان  یادآور شد: شرکت های دانش بنیان صنعت نفت می‌توانند ضمانت نامه کیفی،تعهد بانکی برای کار فرما، سرمایه در گردش کار، لیزینگ که جزو ابزارهای مالی صندوق نوآوری و شکوفایی هستند را دریافت کنند.

وی همچنین تاکید کرد: خرید تضمینی و خرید اول محصولات شرکت های دانش بنیان صنعت نفت نیز که از سوی وزارت نفت اعلام شد، از سوی این صندوق پیگیری خواهد شد  و در صورت قرار گرفتن یک مکانیزم مالی در کنار آن این امر قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.