صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه هوآوی
آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه هوآوی

آمریکا به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه هوآوی

کسب و کار نیوز- وزارت بازرگانی آمریکا قصد دارد محدودیت‌های جدیدی را علیه شرکت هوآوی چین اعمال کند که از جمله آنها محدود کردن دسترسی شرکت چینی به تراشه‌های تولیدشده در آمریکا است.

به گزارش کسب و کار نیوز، روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد وزارت بازرگانی آمریکا می‌خواهد محدودیت‌های جدیدی را علیه شرکت هوآوی چین را وضع کرده و دسترسی این شرکت چینی به تراشه‌های تولیدشده در آمریکا را محدود کند. بر همین اساس و در صورت نهایی شدن این تصمیم شرکت‌هایی که در تولید تجهیزات خود از تراشه‌های تولیدشده در آمریکا استفاده می‌کنند برای تحویل سخت‌افزارهای خود به شرکت هوآوی باید از وزارت بازرگانی آمریکا مجوز بگیرد. شرکت‌های آمریکایی حاضر در صنعت تولید تراشه معتقدند که این اقدام می‌تواند به چرخه جهانی تأمین قطعات نیمه رسانا منجر شده و به خود شرکت‌های آمریکایی آسیب بزند.

در حال حاضر و بنا به گزارشات موجود در سطح دولت آمریکا در قبال سیاست‌های اعمال‌شده علیه هوآوی اتفاق نظر وجود ندارد و قرار است دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا این پینشهادات را مورد بررسی قرار دهد. روزنامه وال‌استریت ژورنال با اعلام این خبر یادآور شده که رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد در صورتی که فروش تجهیزات به هوآوی تهدیدی برای امنیت آمریکایی نباشد به شرکت‌های آمریکایی مجوز ادامه همکاری با این شرکت را بدهد.

آمریکا شرکت هوآوی را به همکاری با شبکه اطلاعاتی چین متهم کرده و مدعی است که این احتمال وجود دارد که از تجهیزات تولید شده هوآوی برای اهداف امنیتی و اطلاعاتی علیه امنیت ملی آمریکا استفاده شود. آمریکا در ماه می شرکت هوآوی و ۷۰ زیر مجموعه آن را در لیست سیاه قرار داد و همکاری شرکت‌های آمریکایی با این مجموعه را ممنوع کرد. البته از آن زمان به بعد در دوره‌های ۴۵ روزه شرکت‌های آمریکایی از این تحریم‌ها معاف شده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

۵۱ در صد از ظرفیت پروازهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته است

به گزارش کسب و کار نیوز،  اسماعیل حبیبی، مشاور رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.