صفحه اصلی / استان ها / ساخت اولین کشتی یخچال دار کشور در ایزوایکو
ساخت اولین کشتی یخچال دار کشور در ایزوایکو

ساخت اولین کشتی یخچال دار کشور در ایزوایکو

کسب و کار نیوز :مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری به دست متخصصان داخلی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس ساخته و با موفقیت به آب اندازی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, اله مراد عفیفی پور صبح امروز(۲۹ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه مراحل ساخت اولین شناور یخچال دار کشور (پشتیبانی ماهیگیری ) به دست متخصصان ایرانی ساخته  و کلیه فرآیند تولید و به آب اندازی این شناور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) انجام شده اظهار کرد: گواهینامه موقت به منظور نظارت بر مراحل ساخت، صادر و این شناور تحت نظارت موسسه (رده بندی ایرانیان ) و نیز نظارت عالی کارشناسان اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناوران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ساخته و با موفقیت به آب اندازی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به نوع کاربری این کشتی یخچال دار، تصریح کرد: شناورمذکور وظیفه حمل کالای یخچالی و پشتیبانی از شناورهای صیادی، جمع آوری و نگهداری ماهی همچنین رساندن آب شیرین و ملزومات به شناورهای صیادی دیگر را برعهده دارد.

وی افزود: در حال حاضر این شناور درمرحله انجام تست های دریانوردی و تعادلی قراردارد با توجه به نتایج حاصله پیش بینی می شود گواهینامه ثبتی را تا قبل از ورود به سال جدید اخذ نماید.

عفیفی پور ظرفیت انبارهای ماهی این شناور را ۹۰۰ متر مکعب و ظرفیت تونل انجماد آن را ۱۰۰ متر مکعب اعلام کرد و گفت: این شناور یخچال دار که پارس صدف (۱) نام دارد از مخازن سوختی۵۰۰ تنی برخوردار و قابلیت حمل و نگهداری ۳۵۰ تن آب شیرین را در مخازن تعبیه شده داراست.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی ادامه داد: دو دستگاه موتور ۱۲۰۰کیلو وات کار رانش شناور پارس صدف ۱را انجام می دهند همچنین این شناور به ۳ دستگاه ژنراتور ۶۱۰ کیلو واتی و یک دستگاه ژنراتور اضطراری نیز مجهز است.

به گزارش ایسنا، استان هرمزگان با برخورداری از ۳۰ کارخانجات کشتی سازی و لنج سازی رتبه نخست را در بین استان های ساحلی به خود اختصاص داده و به عنوان قطب صنعت ساخت و تعمیر انواع شناور در کشور معرفی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.