صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / اولین شرکت SME در فرابورس دارای بازارگردان می‌شود

مدیر عملیات بازار فرابورس خبر داد

اولین شرکت SME در فرابورس دارای بازارگردان می‌شود

کسب و کار نیوز - شرکت مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان از فردا 29 بهمن 1398 دارای بازارگردان خواهد بود. صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی هوشمند آبان، عملیات بازارگردانی این شرکت را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، مدیر عملیات بازار فرابورس با اعلام این خبر که سهام شرکت مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان در نماد «غنیلی» به عنوان اولین شرکت موجود در بازار SME دارای بازارگردان می‌شود، گفت: از فردا ۲۹ بهمن‌ماه عملیات بازارگردانی این در نماد به روش مبتنی بر حراج در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران آغاز می‌شود.

محمد صادق غزنوی، حداقل معاملات روزانه در نماد غنیلی با آغاز دوره بازارگردانی را ۳۰۰ هزار سهم، حداقل سفارش انباشته را ۱۵ هزار سهم و ‏دامنه مظنه را ۳ درصد عنوان کرد و افزود: دوره زمانی بازارگردانی این نماد که صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی هوشمند آبان بازارگردانی آن را برعهده گرفته، یک ساله در نظر گرفته شده است.‏

به گفته مدیر عملیات بازار فرابورس ایران، بنا بر ماده ۵ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات سهام در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط، دامنه نوسان قیمتی و محدودیت حجمی برای نمادهای موجود در این بازار برقرار نیست.

او در ادامه با اشاره به اینکه وجود بازارگردان، نحوه معاملات نمادهای موجود در بازار SME را دچار تغییراتی می‌کند، توضیح داد: زمانی که بازارگردان برای نمادهای بازار شرکت‌های کوچک و متوسط وجود ندارد، ازساعت ۸:۳۰ تا ۹:۰۰ دوره سفارش‌گیری است و ساعت ۹ بر اساس سفارش‌های قابل مچ، آکشن انجام می‌شود.

غزنوی ادامه داد: همچنین از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۲:۰۰ تنها بر اساس قیمت کشف‌شده در ساعت ۹:۰۰ امکان انجام معامله وجود دارد و از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۲:۳۰ دوره سفار‌ش‌گیری است که مجددا در ساعت ۱۲:۳۰ آکشن روی نماد، انجام شده و تطبیق مچینگ سفارش‌های قابل مچ، انجام می‌شود.

مدیر عملیات بازار فرابورس در مورد نمادهایی که در بازار SME دارای بازارگردان می‌شوند، گفت: به محض آغاز فرایند بازارگردانی روی نماد شرکتی که در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط معامله می‌شود، فرایند انجام معاملات مشابه به معاملات نمادهای موجود در بازارهای اول و دوم خواهد بود با این تفاوت که در اینجا محدودیت دامنه نوسان وجود ندارد. بدین صورت که از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۰۰ دوره سفارش‌گیری است و رأس ساعت ۹:۰۰ آکشن انجام می‌شود. از ۹:۰۰ تا ۱۲:۳۰ نیز انجام معاملات به صورت حراج پیوسته خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.