چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / تولید شیر مازاد بر مصرف در استان زنجان
تولید شیر مازاد بر مصرف در استان زنجان

تولید شیر مازاد بر مصرف در استان زنجان

کسب و کار نیوز: رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: امسال‌ به میزان حدود ۲۶ درصد مازاد مصرف شیر در استان زنجان وجود دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, جواد تاراسی با اشاره به اینکه میزان شیر تولید شده در استان زنجان بیش از مصرف آن است، اظهار کرد: میزان تولید شیر در استان زنجان معادل مقدار ۱۶۵ هزار تن در سال است که از این مقدار ۱۲۱ هزار تن از محصول شیر در داخل استان و مابقی آن که معادل حدود ۲۶ درصد از آن است، مازاد مصرف و نیاز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان زنجان تعداد ۱۲۵ واحد صنعتی گاوداری شیری وجود دارد که ظرفیت آن معادل ۲۱ هزار و ۷۵۰ راس است، عنوان کرد: البته لازم به ذکر است که تعداد ۶۲۲ واحد روستایی با ظرفیتی معادل ۱۱ هزار و ۷۰۰ راس مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر از واحدهای صنعتی موجود در سطح استان زنجان تعداد ۵۰ واحد آن فعال است، مابقی واحدهای مذکور موجود در سطح استان زنجان به‌صورت غیرفعال یا به‌صورت نیمه‌فعال هستند.

تاراسی با بیان اینکه در سطح کشور در استان‌های اصفهان، تهران و خراسان رضوی بیشترین میزان تولید محصول شیر مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان محصول شیر افزایش بیش از حد قیمت علوفه است، همچنین قیمت موادخوراکی بیش از حد افزایش یافته است، اما این در حالی است که هیچ افزایش قیمتی در محصول شیر تولیدی مشاهده نمی‌شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.