صفحه اصلی / استان ها / برگزاری گردهمایی ۳۴۰ زن گیلانی رزمنده در لنگرود
برگزاری گردهمایی ۳۴۰ زن گیلانی رزمنده در لنگرود

مسئول امور زنان دفاع مقدس گیلان خبر داد

برگزاری گردهمایی ۳۴۰ زن گیلانی رزمنده در لنگرود

کسب و کار نیوز:مسئول امور زنان دفاع مقدس گیلان از برگزاری هفتمین جشنواره استانی «اسوه های صبر و مقاومت» و نخستین گردهمایی ۳۴۰ زن گیلانی رزمنده خبر داد و گفت: این همایش ۳۰ بهمن برگزار می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سمیه اقدامی از برگزاری هفتمین جشنواره استانی «اسوه های صبر و مقاومت» و نخستین گردهمایی ۳۴۰ زن گیلانی رزمنده خبر داد و اظهار کرد: این گردهمایی ساعت ۹ روز چهارشنبه، ۳۰ بهمن ماه در دانشکده پرستاری و پیراپزشکی لنگرود برگزار می شود.

وی با بیان اینکه گردهمایی مذکور با حضور زنان رزمنده استان و خانواده های معظم شهدا برگزار می شود، تصریح کرد: جشنواره «اسوه های صبر و مقاومت» از جمله مهمترین برنامه های حوزه زنان دفاع مقدس کشور در هفته گرامیداشت مقام زن و مادر است که همه ساله در سطح استان ها برگزار می شود. این جشنواره طی سال های اخیر جنبه بین المللی نیز پیدا کرده و در کشورهای مسلمان همچون لبنان برگزار می شود.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان هدف از برگزاری گردهمایی زنان رزمنده گیلان را تکریم و تجلیل از شیرزنان حماسه آفرین دیار گیل و دیلم در طول هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: امروز نیز مادران و همسران شهدای مدافع حرم راه شیرزنان سال های انقلاب را ادامه می دهند.

اقدامی با اشاره به مشارکت ۱۲ دستگاه اجرایی استان در گردهمایی ۳۴۰ زن گیلانی رزمنده، تصریح کرد: گردهمایی مذکور زمینه لازم را برای ثبت و ضبط خاطرات زنان رزمنده فراهم می کند. همچنین تقویت روحیه ایثار و حماسه آفرینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تعمیق خودباوری از دیگر دستاوردهای این گردهمایی است.

وی با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان نیازمند آشنایی با اسوه های صبر و مقاومت و شنیدن خاطران آنان جهت الگوگیری در سبک زندگی است، گفت: در مراسم مذکور از ۱۵ نفر از مادران و همسران شهدا و زنان رزمنده تجلیل به عمل خواهد آمد.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و ارسلان زارع، استاندار را میهمانان گردهمایی مذکور دانست و یادآور شد: جامعه امروز نیازمند آشنایی با مصادیق عملی فرهنگ ایثار و شهادت است و گردهمایی مذکور گام مثبتی در این راست.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.