صفحه اصلی / استان ها / جذب ۹۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان
جذب ۹۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان خبرداد

جذب ۹۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان

کسب و کار نیوز:مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با بیان اینکه میزان جلب سرمایه‌گذاری در کشور ۵۰ درصد افزایش یافته است، گفت: در استان همدان در چندسال گذشته ۱۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش های مختلف صورت گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سیدناصر محمودی یکشنبه ۲۷ بهمن در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: از ۱۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی ۹۵ میلیون دلار جذب شده و ۲۴ میلیون دلار در حال طی فرآیند جذب است.

وی با اشاره به اشتغالزایی ۱۵۵۴ نفری این سرمایه‌گذاری‌ها، تصریح کرد: ۹ طرح با سرمایه‌گذاری خارجی به بهره‌برداری رسیده است، یک طرح  با سرمایه‌‎گذاری خارجی در دست پیگیری و دارای مجوز و دو طرح سرمایه‌گذاری خارجی در دست پیگری نیازمند تمدید در استان وجود دارد.

محمودی با بیان اینکه ۷۷ فرصت سرمایه‌گذاری در استان همدان شناسایی شده است، ادامه داد: ۷۷ فرصت سرمایه‌گذاری در سه بخش شناسایی شده که ۲۴ فرصت در اولویت است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان خاطرنشان کرد: امسال با سرمایه‌گذاران کشور ترکیه و آلمان در زمینه تجهیزات پزشکی مذاکره اولیه صورت گرفته است که امیدواریم تا سال آینده به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در زمینه مذاکره و مشاوره با سرمایه‌گذاران خارجی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: با سرمایه‌گذاری از ترکیه در زمینه ساخت ویلا با بیش از ۶۵۰ میلیاردتومان سرمایه‌گذاری مذاکراتی صورت گرفته است.

شناسایی ۶۰۰۰ فرار مالیاتی در همدان

وی با اشاره به اینکه در آمد استان در سالجاری ۸۶۶ میلیاردتومان بوده است، بیان کرد: ۱۸ درصد از درآمد استان مربوط به دستگاه‌های اجرایی و ۸۰ درصد مربوط به مالیات بوده است که در ۱۰ ماهه امسال ۹۰ درصد از درآمدهای مالیاتی استان محقق شده است.

محمودی با بیان اینکه ۷۲۰ میلیارد تومان  از درآمد استان مربوط به مالیات بوده است، گفت: استان همدان استان اول در تحقق درآمدهای مالیاتی نیست بلکه رتبه استان ۲۴ است.

وی از شناسایی ۶۰۰۰ فرار مالیاتی در استان همدان خبرداد و افزود: در استان همدان ۶۰۰۰ پرونده فرار مالیاتی شناسایی شده است که امور مالیاتی درحال بررسی پرونده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان با تأکید براینکه باید به سمتی حرکت کنیم که بودجه کشور از محل مالیات تأمین شود، اظهارکرد: سیاست های اصلی اقتصاد مقاومتی این است که بودجه کشور از درآمدهای مالیاتی و غیرنفتی کسب شود که این کار بدون کارشناسی انجام نشده است.

وی با اشاره به فروش املاک مازاد سازمانهای دولتی، عنوان کرد: ۲۴ واحد از خانه های سازمانی اقتصاد و دارایی به فروش رسیده و به خزانه واریز شده است.

محمودی با تأکید بر مولدسازی و فروش دارایی‌های دولت، اظهارکرد: املاک مازاد بر نیاز دولت ۱۸ برابر نقدینگی دولت است که طرح مولدسازی دارایی‌های دولت در راستای سبک سازی دولت است و برای این منظور سامانه “سادا” ایجاد شده که تمام دستگاه‌های دولتی اموال خود را در این سامانه ثبت می‌کنند که در ۹۹ درصد از اموال دستگاه‌های اجرایی استان ثبت شده است.

وی درباره اختلاف بانک ملی و اوقاف درباره بانک ملی شعبه میدان امام، گفت:  اختلاف حقوقی بین اوقاف و بانک ملی وجود دارد که اوقاف ادعا دارد این ملک از لحاظ وقفی مربوط به شاهزاده حسین است که وزیراقتصاد در سفری که به استان داشته از این مکان بازدید کرد و دستور داد کارگروهی برای حل و فصل موضوع تشکیل شود.

وی افزود: دو پیشنهاد در این رابطه وجود دارد که قرار است در کارگروه مربوطه مطرح و نتیجه نهایی به وزیر اعلام شود.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.