صفحه اصلی / استان ها / وجود ۵۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری
وجود ۵۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش و پرورش استان خبر داد:

وجود ۵۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری

کسب و کار نیوز:معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از وجود حدود ۵۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در رده سنی ۶ تا ۱۱ سال در استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش، در حال حاضر پوشش تحصیلی چهارمحال و بختیاری در دوره ابتدایی ۹۹.۱۲ درصد است.

وی افزود: جایگاه چهارمحال و بختیاری در پوشش واقعی دوره ابتدایی بین ۷ استان برتر کشور است و در نرخ جذب پایه اول ابتدایی به عنوان مهم‌ترین معیار انسداد مبادی بیسوادی حدود ۹۹ درصد قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: تعداد زیادی از افراد بازمانده از تحصیل قابل شناسایی نیستند زیرا که تعداد قابل توجهی از آنان به بیماری‌های شدید مبتلا شده و امکان حضور حتی در مدارس استثنایی برای آن‌ها مقدور نیست و تعدادی قابل توجهی از آنان به دلیل مهاجرت و کوچ دائمی برخی خانواده های عشایری قابل شناسایی نیستند.

محمدی اضافه کرد: دلیل بازماندگی از تحصیل هیچ کودکی در دوره ابتدایی، نبود مدرسه نیست زیرا در حال حاضر در تمامی نقاط مسکونی استان با هر تعداد جمعیتی دبستان وجود دارد.

محمدی ادامه داد: اسامی افراد بازمانده از تحصیل برای کلیه مناطق آموزش و پرورش ارسال و تصمیمات برای تکمیل فرآیند شناسایی و جذب آن‌ها در شورای آموزش و پرورش استان فراهم شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه اسامی افراد بازمانده از تحصیل به تفکیک منطقه، شهر و روستا استخراج شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال اجرای طرح شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی هستیم.

وی تاکید کرد: بسیج شدن کلیه نیروهای دوره ابتدایی، کارکنان آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، راهبران آموزشی و تربیتی روستایی، همکاران بومی شاغل در مناطق محروم، مدیران مدارس، نیروهای محلی و توسعه پیش‌دبستانی در مناطق محروم حتی در دورترین روستاها برای جذب نوآموزان از جمله اقدامات اساسی آموزش و پرورش برای شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل است.

محمدی در پایان گفت: آموزش و پرورش استان برای تهیه ملزومات مورد نیاز این افراد اعم از پوشاک، لوازم‌التحریر، کیف و کفش و… آمادگی کامل دارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.