صفحه اصلی / اسلایدر / روحانی: فشار حداکثری را پشت سر گذاشتیم

روحانی: فشار حداکثری را پشت سر گذاشتیم

کسب و کار نیوز - رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: همه شاخص‌های ما نشان می‌دهد که موضوع فشار حداکثری آمریکا را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در چهاردهمین نشست خبری خود گفت: ایام میلاد دخت پیامبر اسلام را تبریک و تهنیت می‌گویم و همچنین از ملت بزرگوار ایران برای حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۴۱ سال پیروزی انقلاب اسلامی سپاسگذاری می‌کنم.

وی افزود: سالی که گذشت و رو به پایان است مانند سال قبل سال پرماجرایی برای مردم بزرگ ایران بود. از آغاز سال که با سیل در ۲۵ استان کشور مواجه بودیم، حادثه بی‌سابقه در تاریخ ایران و بعد حوادث طبیعی دیگری که در طول ماه های گذشته غیر منتظره بود، ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی که برای همه مردم ما یک واقعه بسیار سخت بود و حضور با شکوه مردم نشان داد که مردم مسیر و راهی که انتخاب کردند را به درستی ادامه خواهند داد. همچنین حوادث دیگری از جمله  سقوط هواپیمای اوکراینی که موجب تاثر مردم ایران شد و حادثه کرمان که عده ای از هم وطنان جان خود را از دست دادند.

رییس جمهوری تاکید کرد: با همه اتفاقات سخت ملت ما ایستادگی و مقاومت عظیمی را در برابر فشارهای خارجی از خود بروز دادند علیرغم این که بدخواهان می‌خواستند با شرایط غیر قابل تحمل مواجه شویم ولی خوشبختانه مشکلات ما کمتر از سال گذشته است.

وی افزود: علیرغم این که شرایط از سال گذشته سخت‌تر است اما همه شاخص های ما نشان می دهد که موضوع فشار حداکثری آمریکا را پشت سر گذاشتیم بی‌تردید آمریکایی ها امروز به این نتیجه رسیدند مسیری که انتخاب کردند با محاسبه غلط بوده و نسبت به مردم ایران تاثیرگذار نخواهد بود.

 هیچ گاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت

روحانی ادامه داد: این تحریم‌ها بی ثمر خواهد بود. ثمری برای دشمنان ما نخواهد داشت و آنچه آنها فکر می کنند که با فشار حداکثری می‌توانند در حال ضعف ما را پای میز مذاکره ببرند، چنین چیزی امکان ندارد.
رییس جمهوری گفت: تمام هدف آمریکا این است که با فشار حداکثری و در حالی که مردم در سختی فراوان و استیصال قرار گرفتند، دولت با ضعف در برابر میز مذاکره حضور پیدا کند که این کار امکانپذیر نیست و ما با قدرت و توانمندی و عزت در برابر دنیا سخن حقمان را به صراحت بیان کردیم و می‌کنیم اما هیچ‌گاه با ضعف در پای میزمذاکره نخواهیم رفت.
وی گفت: همه بخش های مختلف کشور در طول این شش و نیم سال گذشته وقتی آمار را با ۶.۵ یا ۸ سال قبل از دولت یا سال‌های قبل از این دولت مقایسه کنیم علیرغم تحریم و فشار اولین بار در تاریخ ایران اقتصاد بدون نفت را در سال ۹۷ و ۹۸ تجربه می‌کنیم.
رییس جمهوری افزود: هیچ زمانی در تاریخ ایران هیچ دولتی اقتصاد بدون نفت را تجربه نکرده است اما ما در سال ۹۷ و ۹۸ اقتصاد بدون نفت را تجربه کردیم و دیدیم کشور بدون نفت قابل اداره است. البته ممکن است پیشرفت‌های ما نسبت به اهدافی که دولت یازدهم و آغاز دولت یازدهم ترسیم کرده بود، کند شده باشد.

همچنین مطالعه کنید:

هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احمدرضا فرشچیان، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.