صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / تولید صنعتی آمریکا کاهش یافت

تولید صنعتی آمریکا کاهش یافت

کسب و کار نیوز - فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد تولید صنعتی آمریکا ۰.۳% در ژانویه کاهش یافته و تولید کارخانه‌ای این کشور ۰.۱% در همین ماه پایین آمده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم به نقل از رویترز، تولید صنعتی آمریکا ۰٫۳% در ژانویه کاهش یافت که دلیل آن کاهش تولید تاسیسات گرمایشی به خاطر گرم بودن غیر معمول هوا و کاهش تولید هواپیماهای غیرنظامی توسط بوئینگ بوده است.

فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد تولید کارخانه‌ای این کشور ۰٫۱% در ژانویه کاهش یافته است که درست مطابق با پیش بینی ها بود ولی تولید کارخانه ای در دسامبر ۰٫۱ رشد داشت در حالی که قبلاً ۰٫۲ درصد گزارش شده بود.

کل تولید صنعتی آمریکا در ماه دسامبر ۰٫۴ درصد پایین آمده بود در حالی که قبلاً این رقم ۰٫۳ درصد اعلام شده بود.

اقتصاددان هایی که رویترز از آنها نظر سنجی کرده، پیش بینی کرده بودند تولید صنعتی آمریکا در ماه ژانویه ۰٫۲ درصد کاهش یابد و تولید کارخانه‌ای ۰٫۱ درصد پایین بیاید. تولید در کارخانه های آمریکا به صورت سالانه ۰٫۸ درصد در ژانویه کاهش داشت که نشان دهنده کاهش سالانه در کل تولید صنعتی این کشور است.

فدرال رزرو اعلام کرد تولید تجهیزات هوافضا و و حمل و نقل پس از یک افزایش ۰٫۵ درصدی در دسامبر، ۷٫۴ درصد در ژانویه کاهش یافته است. این کاهش نتیجه توقف تولید هواپیمای زمین‌گیر شده مکس ۷۳۷ بوئینگ در ماه ژانویه است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت توقف تولید بوئینگ ۷۳۷ می تواند تولید ناخالص داخلی آمریکا را ۰٫۵ درصد در سال جاری میلادی پایین بیاورد.

تولید کارخانه ای آمریکا به جز خودروهای موتوری و قطعات خودرو ۰٫۳ درصد در ژانویه کاهش داشته است.

ظرفیت استفاده از کارخانه ها، معادن و صنایع همگانی تا ۷۶٫۸ درصد کاهش یافته است که کمترین حد از سپتامبر ۲۰۱۷ و پایین تر از ۷۷٫۱ درصد ماه دسامبر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.