صفحه اصلی / اصناف / افزایش ۵ هزارتومانی قیمت دام زنده
افزایش ۵ هزارتومانی قیمت دام زنده

افزایش ۵ هزارتومانی قیمت دام زنده

کسب و کار نیوز- رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه تصویب طرح خرید تضمینی گوشت موجب افزایش ۵ هزارتومانی قیمت دام زنده شد،از تاخیر وزارت صمت در ابلاغ طرح انتقاد کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احمد مقدسی با اشاره به اینکه تاکنون دولت خرید تضمینی گوشت از تولیدکنندگان داخلی را شروع نکرده است، گفت: زمانی که این طرح مصوب شد قیمت دام زنده سنگین که در بازار به کیلویی ٢٣ هزار تومان رسیده بود به حدود ٢٧ هزار تومان افزایش یافت. وی تصریح کرد: این قیمت هنوز ۴ هزار و ٧٠٠ تومان با نرخ تمام شده تولید فاصله دارد. رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران کشور ادامه داد: متأسفانه مسئولان وزارت صمت به دلیل اینکه توانایی کنترل بازار را ندارند و نگران هستند که قیمت گران شود هنوز خرید گوشت را به شرکت پشتیبانی امور دام ابلاغ نکردند این در حالی است که دامداران در زیان هستند و ادامه روند فعلی روی تولید در سال آینده تأثیر گذار خواهد بود.

مقدسی با بیان اینکه محدود کردن صادرات در شرایط فعلی تأثیری روی بازار ندارد، گفت: به گفته خود مسئولان تا برج ٩ امسال ١١٧ هزارتن گوشت وارد شده که چندین برابر نیاز بوده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کره، اظهار داشت: این اتفاق بسیار خوبی بود چراکه بیش از نیاز کره وارد می‌شد و تولیدکنندگان داخلی قادر به رقابت با آن نبودند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.