چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / پرداخت مالیات موجب رونق اقتصادی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان:

پرداخت مالیات موجب رونق اقتصادی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی است

کسب و کار نیوز - معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان گفت: پرداخت مالیات، موجب رونق اقتصادی و عدم وابستگی کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از رسانه مالیاتی ایران، نادر جنتی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان که با حضور شهردار زاهدان، رئیس و اعضاء اتاق اصناف و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار داشت: همه بخش‌ها و قوای حاکمیتی باید تلاش کنند تا درآمدهای نفتی را که سرمایه و ثروت ملی است از هزینه‌های جاری دولت جدا و درآمدهای مالیاتی را جایگزین آن نمایند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تصریح کرد: از آنجا که درآمد کارکنان دولت، کاملا شفاف است، دقیق‌ترین مالیات‌ها را ایشان پرداخت می‌کنند و به همین جهت لازم است همه مودیان مثل کارکنان دولت، درآمد خود را به صورت شفاف و دقیق در اظهارنامه‌ها اعلام نمایند.
وی، افزایش درآمدهای مالیاتی دولت را در گرو شناسایی مودیان واقعی و ملزم کردن فراریان مالیاتی به پرداخت مالیات عنوان کرد و اظهار داشت: دسترسی کامل به بانک‌های اطلاعاتی مودیان، تنها راه وصول مالیات عادلانه و دقیق است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، مالیات را تنها درآمد پاک دولت‌ها عنوان کرد و افزود: در کشور ما پیشرفت‌های مناسبی در زمینه وصول مالیات و افزایش درآمدهای مالیاتی صورت گرفته است.
وی در پایان از خدمات ارزنده محمد سلیم امرا که سمت مدیریت کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان را بر عهده داشت، تقدیر به عمل آورد و سید حامد حیدری را به‌عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان معرفی نمود.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.