صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / تداوم سوخت‌رسانی به نیروگاه گیلان با وجود برف و سرمای بی‌سابقه
تداوم سوخت‌رسانی به نیروگاه گیلان با وجود برف و سرمای بی‌سابقه

تداوم سوخت‌رسانی به نیروگاه گیلان با وجود برف و سرمای بی‌سابقه

کسب و کار نیوز:رئیس تأسیسات رشت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران از سوخت‌رسانی بی‌وقفه این مرکز به نیروگاه گیلان با وجود برف و سرمای شدید خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حسن قربانی با اشاره به برودت هوا و شدت سرما در استان گیلان گفت: با تداوم سرما در استان، سوخت‌رسانی به نیروگاه گیلان تا پایان زمستان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به افت محسوس دما در بیشتر شهرهای استان، تأمین سوخت مورد نیاز با روند مطلوب انجام می‌شود و این در حالی  است که در شبانه روز گذشته همکارانمان با شکاف در میان انبوهی از برف به سختی موفق به ایجاد معبر شدند تا بتوانند به ولو انشعابی نیروگاه دست یابند.

قربانی با اشاره به بارش یک متر و بیست سانتی‌متری برف و سخت‌گذر شدن مسیر انشعابی گفت: هرساله به منظور مقابله با تاثیرات احتمالی سرما و یخبندان بر تجهیزات سیستم سوخت‌رسانی نیروگاه، اقداماتی انجام می‌شود تا با پیشگیری از محدودیت‌های ناشی از شرایط سرما و یخبندان، امکان پایداری تولید برق، در فصل سرما تداوم یابد.

رئیس تاسیسات رشت شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران افزود: ظرفیت انتقال سوخت به این نیروگاه ۴۵۰ هزار لیتر در ساعت است که از یک رشته خط لولۀ ۱۲ اینچی با طی کردن مسیری ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتری به مقصد می رسد.

وی افزود: این خط منشعب از خط ۱۴ اینچ رودبار – رشت است که در فاصلۀ ۱۵ کیلومتری از تأسیسات رشت، نفتِ گاز مورد نیاز نیروگاه را تأمین می کند و هر ساله با فرا رسیدن سرما ، عایق کاری مسیرها و اتصالات، رفع عیب از ولوهای دستی به منظور رفع نشتی‌های داخلی و جلوگیری از یخ زدگی، اصلاح عایق‌ها و سیستم گرمایش مربوط به مسیرهای سوخت رسانی، بخشی از فعالیت‌های لازم با هدف مقابله با شرایط سرما بوده است.

قربانی با اشاره به این که باوجود پیش‌بینی همه تدابیر، مقرر شد تا همکارانمان همواره آمادگی برخورد با این پدیده جوی را داشته باشند، تأکید کرد: راهبرد منطقه تهران، نگهداری خطوط لوله مراکز انتقال نفت، تاسیسات، مخابرات، ایستگاه‌ها و انتقال پایدار و ایمن نفت‌خام، فرآورده‌های نفتی و ایجاد ارتباط مخابراتی مطمئن است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.