صفحه اصلی / استان ها / افق آینده منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را روشن میبینم
افق آینده منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را روشن میبینم

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

افق آینده منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را روشن میبینم

کسب و کار نیوز:نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: تنوع حوزه صنعت در پراکندگی جغرافیای بزرگ ایران زمین ما و سرمایه‌گذاری های فراونی که صورت می گیرد می‌تواند نوید این را بدهد منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آینده روشنی خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده روز گذشته(۲۳ بهمن ماه) در جریان بازدید از توانمندی ها و قابلیت های منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، افزود: امروز برای بنده روز بسیار خوبی بود، از این جهت که از یکی از مجموعه‌های زنده و فعال در حوزه اقتصادی کشور بازدید کردم و خوشحالم از این همه پیشرفت و کارهای صورت گرفته که تاکنون انجام شده و اقدامات بزرگی که قرار است در آینده ای  نزدیک اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت حاکم بر این مجموعه یک مدیریت جهادی است بیان کرد: “پاکزاد” با یک پیشینه تجربی و دلسوزی خاص خودشان مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را زنده تر کرده است و من با او افق آینده منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را روشن می بینم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان اظهار کرد : رهبر معظم  انقلاب فرمودند”امروز ما در یک جنگ اقتصادی هستیم و در این جنگ اقتصادی همه کسانی که در حوزه فعالیت‌های اقتصادی  تلاش می‌کنند، رزمندگان خط مقدم این جبهه هستند.” جنگ حقیقی ما امروز با نظام سلطه جهانی، جنگ اقتصادی است.

حجت الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: همه کسانی که توان مقابله با دشمن را دارند باید خودشان را آماده و عزمشان را جزم کنند تا در این سنگر اقتصادی حضور فعال داشته باشند. مجموعه مدیران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پارسیان کارها را با  دلسوزی و جدیت دنبال می کنند  و این نوید بخش آینده ای  روشن  برای این منطقه می باشد و بسیار خرسندم.

وی ادامه داد: پاکزاد، به عنوان یک مدیر دلسور و کاردان بومی، هنرشان در این بوده که تاکنون از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و می کند  و برای اینکه شتاب حرکت چرخ اقتصادی مجموعه منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را سرعت و شتاب بیشتری دهد. طبیعتا حضور سرمایه‌های انسانی منطقه‌ای و بومی و به کارگیری آنها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می‌تواند  بدنه  اجتماعی جامعه محلی را به حوزه صنعت متصل کند  و این اتصال باعث می شود شرایط برای توسعه همه جانبه فراهم تر شود. به اعتقاد من  همیشه جوامع محلی در هر کشوری و در هر کجای دنیا نقش تاثیرگذاری در رشدو توسعه داشته و دارند و امروز بحمدالله از همه ظرفیت های موجود در استان در منطقه ویژه پارسیان استفاده می‌کنند و بکار می گیرند تا بتوانند شرایطی را بوجود آورند که در آینده قطعاً خبرهای خوب از این قطب بزرگ اقتصادی را نه تنها در استان و کشور ،بلکه در سطح  بین المللی منتشر کنند و نوید یک آینده روشن را به ما خواهد بدهند.

امام جمعه بندرعباس افزود: تنوع حوزه صنعت در پراکندگی جغرافیای بزرگ ایران زمین ما و سرمایه‌گذاری های فراونی که صورت می گیرد می‌تواند نوید این را بدهد منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آینده روشنی خواهد داشت.

حجت الاسلام عبادی‌زاده افزود: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با ایجاد ظرفیت ها و زیرساخت‌های موجود فضا را برای فعالین اقتصادی به ویژه  بخش خصوصی فراهم کرده است. من گمان نمی کنم نه عاقلانه و نه منطقی باشد که اگر یک منطقه وسیع با مساحت ۱۰ هزار هکتار موجود باشد که تمام زیرساخت ها و مجوزهای آن آماده  و در بهترین مکان قرار گرفته باشد ،آن وقت سرمایه گذار بخواهد در جاههای خیلی کوچک و با شرایط سخت،سرمایه گذاری کند. لذا معتقدم که بخش خصوصی باید وارد عمل شود،باید از این ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کند . این منطقه نیاز به کار رسانه ای زیاد دارد، باید فراخوان داده شود.باید منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را به کل ایران و جهان بخصوص سرمایه گذاران شناساند تا آنها انگیزه لازم را برای سرمایه گذاری پیدا کنند چرا که اینجا بهترین جا برای سرمایه گذاران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اضافه کرد: معتقدم و به جد اعتقاد دارم و این را در صحبت هایم در خطبه‌های نماز جمعه و در بین مسئولین بارها تکرار کردم که موتور محرک اقتصاد کشور ورود بخش خصوصی به حوزه صنعت است.شرایط و فضا را ما باید فراهم کنیم. بخش خصوصی نباید دل نگران بخشی از شرایط پر پیچ و خم مشکلات اقتصادی و گرفتن مجوز ها باشد. همانطور که دکتر پاکزاد به آن اشاره کردند باید  زمان اخذ این مجوزها تبدیل به ثانیه ها شودنه روزها و ماه ها، باید شرایطی فراهم شود که به راحتی مجوزهای ادارای اخذ شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر به سرمایه های موجود در کشورمان نگاه کنیم و اگر آماری از بانک مرکزی یا مجموعه های دیگر بتوانیم بگیریم که چقدر سرمایه راکد و معطل در دستان مردم ایران پخش و پراکنده است هیچگاه چشممان و نگاهمان را به بیرون از مرزها نخواهیم دوخت که سرمایه از بیرون وارد شود.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه اگرچه از ورود صاحبان سرمایه‌ و صاحبان تجربه بخصوص در حوزه صنایع از کشورهای مختلف استقبال می کنیم، ولی نباید دل نگران سرمایه و سرمایه گذار باشیم چرا که سرمایه های به مراتب بالاتری در دستان مردم داریم، تصریح کرد: مهم مدیریت این سرمایه هاست .مهم بکارگیری و جهت دهی آن در حوزه کار و تلاش و تولید است‌ و طبعاً می‌تواند نوید یک آینده روشن را دهد این گام آغازین که نه، بلکه یک گام بلندی است که ما امروز به حمدالله شاهد آن هستیم در مقایسه با مناطق ویژه ای که در کشور ما وجود دارد  چه در داخل استان و چه در سایر مناطق کشور ، ظرفیت های ما با توجه به اینکه کنار دریا هستیم و دروازه صادرات و واردات هستیم و می‌توانیم تولید و صادر کنیم و هم امکان ایجاد صنایع انرژی بر عظیم برای تبدیل شدن به هاب سوم پتروشیمی کشور برایمان مهیاست که همه این ها یک امکان متفاوت و پتانسیلی بی بدیل است.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه ما باید نگاهمان نسبت به مسائل یک نگاه ملی باشد. عاقلانه نیست صنایع را به جایی دیگر و به دور از سواحل منتقل کنیم، عنوان کرد: باید به فضایی که در اینجا ایجاد شده و ظرفیتی که در این حوزه در این منطقه وجود دارد همه علاقمندان و سرمایه گذاران بخش خصوصی  ورود کنند چرا که هیچگونه دغدغه‌ای در اینجا وجود ندارد. زیر ساخت آماده، مجوزها گرفته و ظرفیت ها آماده است. به ویژه این ظرفیت بسیار بالای بندر و اسکله هایی که در این منطقه برای وارادات و صادارات ساخته شده و در حال حاضر یکی از آنها هم بزودی آماده بهره برداری است.
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: به آینده اینجا خوشبین هستم و مطمئنم هرساله شرایط اینجا بهتر از سال قبل خواهد شد و افق آینده روشنی را برای این منطقه می بینیم‌ که در دوران تحریم، اینقدر پیشرفت داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط تحریمی کشور،باید قدر این منطقه را دانست، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از جمله مناطق ویژه ای است که ظرفیت های بسیار بالایی دارد و گمان نمی‌کنم جایی در کشور با این ظرفیت‌ها و امکانات وجود داشته باشد.
امام جمعه بندرعباس گفت:آماده شدن یکی از اسکله های این بندر را به فال نیک می‌گیریم، به شما مدیران و کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پارسیان،بخش خصوصی، قرارگاه خاتم و همه‌ی عزیزانی که دل در گرو خدمت و تلاش بستند و همه صاحب نظران که از نظرات آنها استفاده می شود، خسته نباشید می گویم.

در ادامه مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان افزود: فضای کسب و کار در دنیا دارای شاخص‌هایی بوده و سرمایه‌گذار بویژه سرمایه‌گذار خارجی به دنبال سهولت و آرامش است و هر ریسکی را قبول نمی‌کند. ایران از لحاظ تعداد روزهایی که برای صدور مجوز فعالیت قانونی یک شرکت یا کسب و کار تجاری از سوی دولت طول می کشد، در رتبه ۵۲ جهان قرار دارد و این در حالی است که رتبه اول کسب و کار را کره جنوبی دارد که ۹۰ ثانیه میانگین صدور  یک مجوز است. در واقع کشورها با حذف قوانین زائد و اضافی در صدور مجوزها،سرمایه گذاری را راحتر و چندین میلیون دلار صرفه‌جویی انجام می دهند.
مسعود پاکزاد تصریح کرد: فلسفه ایجاد مناطق ویژه اقتصادی یکی از دلایلش همین است که در کنار معافیت مالیاتی که اعمال می کند،صدور مجوزها و  واگذاری زمین در کمترین زمان ممکن صورت میگیرد و ما بر اساس عقیده و باور قلبی که داریم نگاهمان به سرمایه گذار به عنوان سفیرهای اقتصادی است.

وی ادامه داد:ما معتقدیم اگر به دنبال اجرای  منویات مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم ابتدا باید شناخت درستی از این راهبرد داشته باشیم و به اعتقاد بنده اقتصاد مقاومتی سه مولفه اصلی و مهم دارد. اول اشتغال است دوم بهره وری و سوم صرفه جویی، این سه را اگر ما سرلوحه کارمان قرار دهیم به راحتی  به این هدف دست پیدا میکنیم و ما به دنبال این هستیم  در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان که یک ظرفیت بسیار بزرگ در اقتصاد کشور و در اقتصاد بین‌الملل است، انشالله با همین راهبرد حرکت کنیم.

پاکزاد عنوان کرد: بنده در حضور حجت الاسلام دکتر عبادی زاده نماینده معزز ولی فقیه در استان این اطمینان را خواهم داد که که پارسیان را با توکل بخدا، وبا یک نگاه وهدفگذاری بزرگ بدست فرزندان همین کشور وهمین استان  به یک بندر بین المللی با استانداردهای جهانی تبدیل کرده و با آغاز عملیات اولین پتروشیمی در این منطقه و با استقرار کارخانه تولید لوله های بدون رزوه،با فعال کردن حوزه بانکرینگ و احداث مینی فاینری های که برای اینجا در نظر داریم ،  پارسیان را به اولین شهر بدون بیکار ایران تبدیل خواهم کرد و من این را در خود ودر یکایک پرسنل منطقه ویژه به روشنی می بینم. ان شالله این فرصت و زمان به من وهمکارانم داده شود و سپس آنچه را که ادعا کردیم را به عنوان یک مطالبه  اجتماعی از بنده طلب کنید.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.