صفحه اصلی / استان ها / اعزام ۳۹۳ زوج دانشجویی زنجانی به مشهد مقدس
اعزام ۳۹۳ زوج دانشجویی زنجانی به مشهد مقدس

اعزام ۳۹۳ زوج دانشجویی زنجانی به مشهد مقدس

کسب و کار نیوز:مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان گفت: آموزش‌محور بودن ازدواج دانشجویی، سبب پایین آمدن نرخ طلاق در این نوع ازدواج شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی سپهری در رابطه با برگزاری ازدواج دانشجویی، اظهار کرد: در سال‌جاری ۳۹۳ زوج در مراسم ازدواج دانشجویی شرکت کردند که از این تعداد ۲۹۲ زوج به‌صورت کاروانی عازم اردوی زیارتی مشهد مقدس خواهند شد.

وی افزود: ازدواج دانشجویی آموزش‌محور بوده و توفیقات بالایی دارد، زیرا برای این زوج‌ها آموزش‌های قبل، حین و پس از ازدواج ارائه می‌شود که این آموزش‌ها سبب شده تا آمار طلاق در میان این قشر پایین باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه در مشهد مقدس نیز برای زوج‌های دانشجو، کلاس‌های آموزشی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: استان زنجان جزو معدود استان‌های کشور است که زوج‌های دانشجو را به‌صورت کاروانی با دو قطار و یک‌جا به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه استان دومین سال متوالی است که ازدواج دانشجویی را به صورت کاروانی برگزار می‌کند، گفت: تاکنون ۲۲ دوره جشن ازدواج دانشجویی در استان برگزار شده و در سال‌جاری نیز بیست و سومین دوره آن در روز جمعه ۲۵ بهمن ماه در سالن غدیر دانشگاه زنجان با حضور مقامات عالی استان برگزار می‌شود.

سپهری اظهار کرد: این زوج‌های دانشجو، ۴۰ قلم تسهیلات از جمله چندین وام، خرید لوازم خانگی، برگزاری مراسم ازدواج در تالار با مبالغ کم و غیره داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از ۴ هزار و ۵۰۰ ازدواج دانشجویی ثبت شده در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۷ در استان، تنها ۱۴۲ مورد منجر به طلاق شده است که این میزان بسیار پایین‌تر از درصد نرخ طلاق در استان و کشور است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.