صفحه اصلی / استان ها / تنها ۲۰ درصد انبوه‌سازان استان فعالند
تنها ۲۰ درصد انبوه‌سازان استان فعالند

رییس انجمن انبوه سازان کرمانشاه:

تنها ۲۰ درصد انبوه‌سازان استان فعالند

کسب وکار نیوز :رییس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه با اشاره به رکود حاکم بر بازار مسکن و ساخت و ساز، از فعال بودن تنها 20 تا 30 درصد انبوه‌سازان استان خبر داد.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, منصور طاقه‌ای با اشاره به فعالیت حدود دو تا سه هزار انبوه ساز در استان، گفت: از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان هستند.

وی با اشاره به رکود کار انبوه سازان استان گفت: در حال حاضر مشکلاتی مانند رکود مسکن و گرانی مصالح موجب شده عملا حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد انبوه سازان فعالیت خود را متوقف کنند. با این شرایط هم اکنون ۲۰ تا ۳۰ درصد انبوه سازان فعالند و آنها نیز با مشکلات عمده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه، گرانی مصالح را یکی از مشکلات کار انبوه سازان استان عنوان کرد وافزود: مصالح ساختمانی از ۱۰۰ تا بعضا ۵۰۰ درصد افزایش قیمت داشته و قطعا این میزان افزایش قیمت بر کار انبوه سازان تاثیر مستقیم دارد.

طاقه ای تصریح کرد: علاوه بر گرانی و رکود، مشکل دیگر قوانین دست و پاگیر است که مانعی بر سرراه انبوه سازان شده است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد پرونده انبوه سازان راهی ماده ۱۰۰ می‌شود، گفت: در گذشته هر مشکلی در ساخت و ساز بود با ارجاع به ماده ۱۰۰ رفع می‌شد، اما در حال حاضر با سخت گیری های بیشتر در ماده ۱۰۰ عملا پرونده ها به مشکل برخورده است.

رییس انجمن انبوه سازان مسکن استان یادآور شد: تاکید ما هم اجرای قانون است، اما پیشگیری در زمینه تخلفات بهتر از ارجاع آنها به ماده ۱۰۰ است و باید از قبل از بروز تخلف پیشگیری شود، نه این ساختمان ساخته شده و بعد پرونده تخلف آن به ماده ۱۰۰ ارجاع شود.

طاقه ای اضافه زیربنا و اضافه طبقه را عمده تخلفات پرونده های ماده ۱۰۰ انبوه سازان استان عنوان کرد وافزود: در موارد بعدی کسر پارکینگ هم جزو تخلفات شایع است، اما مسئله این است باید با تشدید نظارت ها از بروز این تخلفات پیشگیری شود، نه اینکه اجازه کار بدهند و بعد پیگیر رفع تخلفات ساختمان احداث شده شوند.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش سهم درآمدهای پایدار به ۵۲ درصد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

به گزارش کسب و کار نیوز ، سخنگوی اقتصادی گفت: دلیل تاخیر نهایی شدن قانون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.