صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / اتمام پذیره‌نویسی ۱۵۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری در نماد ونچر

پذیره‌نویسی هشتمین وی‌سی فرابورسی انجام شد

اتمام پذیره‌نویسی ۱۵۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری در نماد ونچر

کسب و کار نیوز - امروز پذیره‌نویسی 50 هزار واحد از صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه به ارزش 5 میلیارد ریال انجام شد که 38 درصد از خریداران، حقیقی و 62 درصد حقوقی بودند. حداقل میزان سرمایه‌گذاری در صندوق فیروزه یک میلیارد ریال بود که در مرحله اول 10 درصد از آن پرداخت شد و مابقی تا 30 ماه تأدیه خواهد شد.

در سومین روز از آغاز پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه ۱۰ درصد تأدیه، پذیره‌نویسی تمام واحدهای این صندوق به اتمام رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی این صندوق ۱۵۰ هزار واحد و قیمت مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری، یک میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که در بیستم بهمن‌ماه یعنی نخستین روز از مهلت شش‌روزه، پذیره‌نویسی تعداد ۱۴ هزار واحد و در دومین روز از آن تعداد ۸۶ هزار واحد از صندوق فیروزه انجام شد.

امروز نیز در سومین روز، پذیره‌نویسی ۵۰ هزار واحد به ارزش ۵ میلیارد ریال انجام شد که ۳۸ درصد از خریداران، حقیقی و ۶۲ درصد حقوقی بودند.

حداقل میزان سرمایه‌گذاری در صندوق فیروزه یک میلیارد ریال بود که در مرحله اول ۱۰ درصد از آن پرداخت شد و مابقی تا ۳۰ ماه تأدیه خواهد شد.

دوره فعالیت صندوق فیروزه که در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعال بوده و با نماد «ونچر» در بازار ابزارهای نوین فرابورس ایران معامله می‌شود، ۷ ساله است. از این رو ۷ سال پس از پذیره‌نویسی، فروش و خروج از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده صورت گرفته و صندوق منحل خواهد شد.

گفتنی است که بعد از صندوق جسورانه ایده نوتک آشنا، جسورانه یکم آرمان آتی، جسورانه توسعه فناوری آرمانی، جسورانه یکم دانشگاه تهران، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی، جسورانه رویش لوتوس و صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه پارتیان ۱۵% تأدیه، این صندوق هشتمین صندوق جسورانه‌ای است که در بازار فرابورس ایران موافقت اصولی دریافت کرده است.

در هفتادمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» که هم‌زمان با آغاز پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه فیروزه در فرابورس برگزار شد، رادمان ربیعی عضو هیات‌مدیره شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و مدیر واحد سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه با بیان اینکه گـروه تـوسـعه مـالی فیروزه در سـال ۱۳۸۴ کار خود را بـا تاسیس دو دفـتر در تهـران و لـندن و با هدف ارائه خدمات مشاوره مالی آغاز کرد، گفت: گـروه فیروزه طی این سال‌ها تلاش کرده در M&A و خـدمـات مـشاوره مـالی، ارائـه خـدمـات مـعامـله‌گـری بـرای‌ سرمایه‌گذاران خـارجی فـعال در بـورس تهـران، ارائـه گـزارش‌های تحـلیلی سـهام و مـدیریت دارایی و سـرمـایه‌گذاری در حـوزه تکنولوژی فعال باشد و همچنین توانسته مـدیریت بیش از ۷۵ درصـد از سـرمـایه‌گذاری خـارجی جـذب‌شـده در بـورس تهـران را بر عهده بگیرد.

مدیران این صندوق، میزان سرمایه‌گذاری، حوزه، فرهنگ کاری، نرخ بازده مورد انتظار، همخوانی روحیه کاری پیش از سرمایه‌گذاری، پتانسیل، مدل کسب‌وکار، تیم قوی، عملکرد مناسب و خلق ارزش اقتصادی را از جمله شاخصه‌های استارتاپ‌هایی که در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد، می‌دانند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.