صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / قدردان اقدام‌های اوپک هستیم
قدردان اقدام‌های اوپک هستیم

وزیر انرژی آمریکا:

قدردان اقدام‌های اوپک هستیم

کسب وکار نیوز :وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده نگران تصمیم اوپک نیست و آنها هر تصمیمی که بگیرند برایشان خوب است و ما قدردان اقدام‌هایشان هستیم.

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از شانا, دن برویلت روز سه‌شنبه (۲۲ بهمن‌ماه) اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا نگران تصمیم‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش برای تعمیق کاهش عرضه نفت خام نیست.

به گزارش شانا، کمیته فنی مشترک اوپک و متحدانش (JTC) روز ۱۷ بهمن‌ماه پیشنهاد تعمیق کاهش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای را پس از دو روز نشست در وین (۱۵ و ۱۶ بهمن‌ماه) ارائه داد.

این کمیته مانند کمیته وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه نفت اوپک و غیراوپک (JMMC) نهادی تصمیم‌گیرنده نیست، بنابراین تصمیم نهایی با حضور وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در نشست‌ ۱۳ عضو اوپک و نشست مشترک وزارتی ۲۳ تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک در روزهای پنجم و ششم مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) گرفته می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا در این باره گفت: ما نگران تصمیم اوپک نیستیم و هر تصمیمی که بگیرند برایشان خوب است و ما قدردان اقدام‌هایشان هستیم.

وی افزود: اوپک و متحدانش گرد هم خواهند آمد تا بهترین تصمیم ممکن را برای بهبود شرایط خود بگیرند، اما من معتقدم که میزان تأثیرگذاری آنها بر قیمت نفت دیگر نمی‌تواند مانند سه، چهار و پنج دهه گذشته باشد تا بتوانند قیمت نفت را به صورت بنیادین تغییر دهند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.