صفحه اصلی / سیاسی / دولت / با وجود تحریم، در صنعت و کشاورزی رشد

با وجود تحریم، در صنعت و کشاورزی رشد

کسب و کار نیوز - رئیس جمهوری در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از رشد مثبت در بخش‌هاص صنعت و کشاورزی سخن گفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حسن روحانی رئیس جمهوری در مراسم ۲۲بهمن ایران درباره مسائل داخلی، ‌منطقه و بین‌المللی سخنرانی کرد. او در تشریح وضعیت اقتصاد در شرایط تحریم به رشد بخش صنعت و کشاورزی در سال جاری اشاره کرد.
حسن روحانی گفت: آمریکا به دنبال ملت تسلیم‌شده و کشور غارت‌شده است. آمریکا به دنبال دولتی است که پشیمان است و نمی‌خواهد بار مسئولیت را به دوش داشته باشد. آمریکا نمی‌خواهد که دولت و نیروهای مسلح زیر پرچم جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب ایستادگی کنند.

وی گفت: تلاش این بود که مردم برای تأمین نیازمندی‌های روزمره خود درمانده شوند. امروز مردم در نیازمندی‌های روزمره شامل آب، برق، نان، بهداشت با مشکل عظیم و بزرگ مواجه نیستند. آمریکایی‌ها گفته بودند ما سه ماه تحریم را ادامه دهیم، موادغذایی در ایران پیدا نخواهد شد. در ایران ظرف سه ماه دارو پیدا نمی‌شود و مردم در تأمین آب، برق و زندگی‌شان دچار مشکل می‌شوند. آیا این چنین شد؟

روحانی اظهار داشت: روزهای بسیار سختی را گذراندیم، مردم ما روزهای سختی را گذراندند اما در طول ماه‌های اخیر دولت و ملت بر مشکلات روز به روز فائق آمدند.

در صنعت و کشاورزی رشد کرده‌ایم

وی گفت: از متخصصان و صنعتگران بپرسید که آیا امسال در بخش صنعت و کشاورزی رشد داشته‌اید؟ علی‌رغم دو سال تحریم کامل به رشد در این زمینه‌ها دست یافته‌ایم. امروز در تولید بسیاری از موادغذایی خودکفا هستیم و در برخی دیگر، در مسیر خودکفایی قرار داریم.

روحانی گفت: روزی که انقلاب پیروز شد، تولید کشاورزی ایران ۲۶ میلیون تن در سال بود. روزی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، تولید موادغذایی ۹۷ میلیون تن بود. امروز تولید موادغذایی ما ۱۲۶ میلیون تن است.

رئیس‌جمهور افزود: این دولت در این ۶ سال به اندازه کل رژیم گذشته کار کرده است. آمریکا اشتباه کرد، نفهمید که کشاورزان و مهندسان ما در سراسر کشور با همه توان برای تأمین نیازمندی‌ها ایستاده‌اند. آمریکا فکر می‌کرد اگر بنزین را تحریم کند، کشور ما به هم می‌ریزد و در پمپ بنزین‌ها صف درست می‌شود. ما امروز بنزین را صادر می‌کنیم. در آغاز دولت یازدهم تولید بنزین کشور ۵۲ میلیون لیتر بود و امروز ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز است و تولید بنزین دو برابر افزایش یافته است.

روحانی خاطرنشان کرد: آنهایی که در رسانه‌ها سوال می‌کنند این دولت چه کار کرده است، باید بگویم در کدام بخش صنعت، کشاورزی و دفاعی، ملت ما نتوانستند مشکلات را پشت سر بگذرانند. آنهایی که می‌گویند در برابر آمریکا ایستادگی کنیم، اشتباه می‌کنند. باید به دست کشاورزان و صنعتگران نفت ما نگاه کنند.

تولید گاز کشور به ۱۰۰۰ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد

رئیس جمهور گفت: من یک خبر مهم به ملت ایران اعلام می‌کنم. در زمان پیروزی انقلاب مقدار تولید گاز کشور ۱۱۰ میلیون متر مکعب در روز بود. روزی که دولت یازدهم شروع به کار کرد، تولید گاز ۶۲۵ میلیون متر مکعب در روز بود. ملت بزرگ ایران! پایان سال ۹۸ تولید گاز کشور به هزار میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید، این بزرگترین افتخار برای مهندسین و کارگران نفت و گاز کشور است.

روحانی تصریح کرد: ببینید کشور در چه رشدی قرار گرفته است. فقط با کشف میدان نفتی بزرگی که امسال اعلام شد، ۵۳ میلیون بشکه نفت را مهندسین ما کشف کردند.

وی تأکید کرد: آمریکا خطا و اشتباه کرد. فکر می‌کرد اگر تحریم شویم، عقب نشینی می‌کنیم، ملت ما بداند امروز ۹۷ درصد داروی کشور را مردم، کارگران، مهندسان، پزشکان و متخصصان دارویی تولید می‌کنند و فقط ما سه درصد به خارج نیازمند هستیم، آن هم می‌توانیم در سال‌های آینده تولید کنیم و به خودکفایی کامل برسیم.

روحانی گفت: در آغاز انقلاب ما واردکننده محصولات بخش سلامت و بهداشت بودیم. دارو، تجهیزات و پزشک ما از خارج می‌آمد، امروز در همه زمینه‌ها خودکفا شده‌ایم و صادرکننده هستیم و گردشگر درمانی سلامت داریم. مردم کشورهای همسایه برای درمان و جراحی به کشور ما می‌آیند.

رئیس جمهور اظهارداشت: تمام تخت‌های بیمارستانی ما تا ابتدای دولت یازدهم حدود ۸۰ هزار تخت بود، در طول ۶ سال گذشته ۲۶ هزار تخت جدید به بیمارستان‌ها اضافه کردیم و ۴۵ هزار تخت را به طور کامل بازسازی کردیم، یعنی به اندازه کل تخت بیمارستانی تاریخ ایران، ما تخت بیمارستانی اضافه کردیم. این کار عظیمی برای ملت ایران بود.

اگر نفت کشورهای همسایه ما یک ماه تحریم شود، نمی‌توانند حقوق کارمندان را بپردازند

وی گفت: مردم! به خدا قسم این فشاری که بر ملت ما در دو سال اخیر وارد شده است، اگر یک دهم آن به کشورهای منطقه وارد می‌شد، در برابر آمریکا خضوع می‌کردند. اگر نفت کشورهای همسایه ما یک ماه تحریم شود، نمی‌توانند حقوق کارمند خود را بپردازند، اما امروز ما به حول و قوه الهی علیرغم همه فشارها و تحریم‌های آمریکا روی پای خود ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور ادامه داد: طی چند سال اخیر ۱۴ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و ۲۰ میلیارد دلار برای کالاهای غیراساسی پرداخت کرده‌ایم و ۷۲ میلیارد دلار تجارت داشته‌ایم، ۳۶ میلیارد وارد و ۳۶ میلیارد صادر کرده‌ایم.

روحانی گفت: مردم ما روی پای خود ایستاده‌اند و بازوهای خود را قوی‌تر کرده‌اند و ارکان خود را مجهز کرده‌اند.

آمریکا می‌خواست اشتغال را در کشور ما از بین ببرد

وی تصریح کرد: ۵۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور ما کار می‌کنند، ۳۰۰ هزار نفر در شرکت‌های دانش بنیان مشغول کار شده‌اند، آمریکا می‌خواست اشتغال را در کشور ما از بین ببرد.

روحانی گفت: ما در آغاز دولت یازدهم ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شاغل داشتیم، امروز ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار شاغل داریم، یعنی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به شاغلان ما اضافه شده است و هر سال به طور متوسط ۵۰۰ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند. علیرغم همه فشارها و تحریم‌ها، مسیر ما، مسیر درستی است و ملت ما مقاومت و ایستادگی کرده‌اند.

اتوبان تهران-شمال فردا بازگشایی می‌شود

روحانی تصریح کرد: در این دولت در شش سال اخیر ۱۲۰۰ کیلومتر راه آهن اضافه شده و هزار کیلومتر دیگر تا پایان دولت اضافه خواهد شد. همین جا به وزارت راه دستور می‌دهم که جاده عظیم تهران شمال را که تکمیل شده از فردا رفت و آمد آزمایشی آن را باز کنند و جاده را برای مردم باز کنند. ان‌شاءالله اوایل اسفند این جاده مهم، که از افتخارات مهندسی ایران است، افتتاح خواهد شد، ارزش این پروژه ده هزار میلیارد تومان است. در شش ماهه دوم سال ۹۸، ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح‌های آب و برق افتتاح کرده و خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما دست روی دست نگذاشته‌ایم گفت: دولت ما ورشکسته نیست، ملت ما تسلیم نشده، آمریکا بزرگترین خطا را مرتکب شده، در کشور همسایه ما میهمان عراق و فرمانده ما را ترور کرده و بزرگترین جنایت را انجام داده است.

روحانی ادامه داد: خاک مردم فلسطین و سوریه را به اسرائیل هدیه کرده است. مردم روز به روز آگاه‌تر می‌شوند. راه آمریکا به ضرر ملت ایران، ملت منطقه، جهان اسلام و همه ملت‌های جهان است و حتی به ضرر مردم آمریکاست.

رئیس‌جمهور گفت: پیامبران در برابر فشار و ستم همه آنهایی که در برابر حق ایستاده بودند، به خداوند توکل کردند خدایی که راه نجات و مسیر هدایت را پیش روی ما گذاشته است. البته در سایه تحریم و فشار مردم ما آزار دیدند و اذیت شدند و به مردم ما فشار وارد شد اما در عین حال مردم ما آگاه هستند که می‌توانیم از این فشار عبور کنیم. در ماه‌های اخیر در تمام شاخص‌های اقتصادی روند کشور روند مثبتی بوده است، این به آن معناست که قدرت داریم در برابر فشار آمریکا به پیروزی برسیم. در برابر تمام آزارها و اذیت‌ها خواهیم ایستاد.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.