صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / حمایت ۵۰ درصدی خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل برای پژوهش‌سراها
حمایت ۵۰ درصدی خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل برای پژوهش‌سراها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزیر آموزش و پرورش خبر داد

حمایت ۵۰ درصدی خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل برای پژوهش‌سراها

کسب و کار نیوز - وزیر علوم گفت: اصل تقسیم کار، کارها را از هم جدا کرده است. گرچه روح کلی کارها اهداف مشترکی را تعریف می کند. بنابراین ما باید ترکیب شدن، ماموریت های مشترک و داشتن چشم اندازهای مشترک برای نیل به اهداف مهم را تمرین کنیم.

مینا حسینی
به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و وزارت آموزش و پرورش امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. حاجی میرزایی در این مراسم گفت: من این نشست را از این حیث ارزیابی می کنم که گام مهمی است برای ترکیب ماموریت های آموزش و پرورش و معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری به جهت اینکه زمینه های گسترده همکاری بین این دو نهاد وجود دارد و اهداف مشترکی را تعریف می کند. یکی از ساحت هایی که ما در آموزش و پرورش بایستی تسهیل کننده تربیت و پرورش دانش آموزان باشیم علم و فناوری است. بایستی زمینه برای توسعه ظرفیت علمی و فناوری دانش آموزان فراهم شود و این یکی از حوزه های تلاش مشترک ما و معاونت علمی و فناوری است که تلاش کنیم دانش آموزان با توجه به سرعت تحولات و تغییراتی که در عرصه علم و فناوری پیش می آید بتوانند همپای این توسعه و تعاملات سریع در حوزه علم و فناوری آشنا شوند و این وجه آن تقویت شود و رشد پیدا کند. کارآفرینی یکی از ماموریت هایی است که ما تعقیب می کنیم و این ماموریت مشترک است با ماموریت هایی که معاونت علمی و فناوری و ما بایستی نسلی را تربیت کنیم که نوآور است و ذهن فعال و توانمندی برای مواجهه کشور با شرایط نوآوری و هر نوع مسائلی را دارد و این یکی از اصل های کارآفرینی است. روح پرسشگری و پژوهش یکی از قواعدی است که ما در آموزش و پرورش ماموریت داریم تقویت کنیم. الان بیش از ۶۵۰ پژوهش سرا در سراسر کشورفعال هستند و دانش آموزان علاقه مند در عرصه پژوهش کار و فعالیت می کنند که هم نیازمند به هدایت هستند و هم نیازمند حمایت و پشتیبانی هستند و هم نیازمند این هستند که مواردی که نتایج پژوهش های آنها نیازمند تجاری سازی است آنها را کمک کنیم که از ظرفیت های پژوهشی خودشان بهره مند شوند. اگر دانش اموزان پژوهشگری که پژوهش هایشان را بتوانند با نیازهای در زندگی روزمره مردم باشند گام بزرگی برای پیشرفت کشور برداشته خواهد شد. در ادامه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت ۵۰ درصدی این معاونت برای خرید لوازم مورد نیاز آموزش و پرورش در تجهیز مدارس با محصولات ایران ساخت خبر داد. سورنا ستاری گفت: یکی از پایه‌های اصلی حرکت اقتصاد دانش بنیان، آموزش و پرورش است. فعالیت این معاونت با وزرای قبلی در جهت گسترش علم و فناوری فعالیت خوبی بود اما محدود و کوچک، در دوران وزارت جدید آموزش و پرورش کارهای بسیاری در معاونت علمی و وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته و در حال انجام است. وی ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش حوزه بسیار وسیعی است و برای ما نیز حوزه تخصصی و حساسی به شمار می‌رود.

ستاری با اشاره به اینکه برای نحوه آموزش، سیستم آموزش و عملکرد ما در معاونت علمی و اینکه بار اضافه ای بر روی دوش آموزش و پرورش نشویم جلسات متعددی برگزار شده است، افزود: چارچوب‌های زیادی برای همکاری ایجاد شده است، حمایت ۵۰ درصدی معاونت علمی از خرید تجهیزات تولید شده توسط شرکت‌های داخلی در فهرست شرکت‌های موجود در ایران ساخت برای تجهیز مدارس و پژوهش‌سراها  از سوی وزارت آموزش و پروش یکی از کارهایی است که امروز با امضای تفاهم‌نامه اجرا خواهد شد. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: از ۶ سال پیش این کار را با وزارت علوم و وزارت بهداشت شروع کرده‌ایم و اکنون پیچیده‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی را در داخل می‌سازیم و برخی شرکت‌ها در حوزه صادرات فعالیت دارند.

وی تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این آمادگی را دارد که این کار را  با آموزش و پرورش شروع کند و به طور خاص برای آموزش و پرورش تجهیزات طراحی و ساخته شود و تجهیزات بر اساس نیاز معلم و پژوهش‌سراها باشد. ستاری گفت: حوزه شناسایی استعدادهای برتر حوزه‌هایی است که چندین سال فعالیت داشته‌ایم، طرح شهاب از جمله آنهاست که پنجمین سالی است که برگزار می‌شود. همچنین ارایه آیین‌نامه جدید مدارس سمپاد و باشگاه پژوهشگران جوان نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

وی گفت: هر دو موضوع اعم از طرح شهاب و مدارس سمپاد و باشگاه پژوهشگران جوان از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری است و اجرایی‌سازی آن باید انجام شود و ما امیدواریم این دو موضوع به طور جدی در آموزش و پرورش دنبال خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.