صفحه اصلی / اصناف / ذخیره ۶۰ هزارتن سیب و پرتقال برای شب عید
ذخیره ۶۰ هزارتن سیب و پرتقال برای شب عید

مشکلی در تنظیم بازار نداریم

ذخیره ۶۰ هزارتن سیب و پرتقال برای شب عید

کسب و کار نیوز- یک مقام مسئول در وزارت جهاد با بیان اینکه ۲۵ هزار تن سیب درختی و ۳۵ هزار تن پرتقال بعنوان ذخایر شب عید در نظر گرفته شده، گفت: با توجه به میزان تولید، مشکلی در تنظیم بازار شب عید نداریم. داراب حسنی، مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در نشستی خبری، میزان تولید محصولات باغبانی را ۲۴ میلیون تن پیش بینی کرد و افزود: میزان تولید محصولات گلخانه‌ای نیز سه میلیون تن در سال جاری پیش بینی می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار شب عید امسال به وزارت صمت محول شده است، گفت: حدود ۲۵ هزار تن سیب درختی و ۳۵ هزار تن پرتقال تامسون شمال و پرتقال جنوب برای ذخایر شب عید در نظر گرفته شده است. حسنی با اشاره به اینکه میزان تولید مرکبات در کشور ۵.۵ میلیون تن و میزان تولید سیب درختی ۴ میلیون تن است، تصریح کرد: بنابراین مشکلی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ایران رتبه چهارم جهان را در تولید سیب درختی دارد، اضافه کرد: در تولید محصولاتی مثل زردآلو، انگور و کشمش، ایران به ترتیب در رتبه‌های دوم، سوم، هفتم و سوم جهانی قرار دارد. در ادامه این نشست علی برابری، مشاور معاون وزیر در امور بازرگانی از ایجاد ترمینال محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: در این زمینه با معاونت صنایع وارد مذاکره شده ایم و برای جلوگیری از نوسانات سینوسی عرضه محصولات کشاورزی، ایجاد این ترمینال‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.