صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / اعداد و ارقام اقتصادی و کسب و کار در هفته سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸

اعداد و ارقام اقتصادی و کسب و کار در هفته سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۸

کسب و کار نیوز - نرخ تورم مصرف‌کننده در کشورهای عضو OECD، آمار اشتغال آمریکا در ماه ژانویه، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده در منطقه یورو و کسری تراز تجاری آمریکا در سال 2019 جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشر شده در این هفته بوده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۲٫۱ درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص تورم مصرف‌کننده در کشورهای عضو OECD طی ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲٫۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۲٫۵ میلیارد نفر و ۹۵۰ میلیون نفر

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): در افق ۲۰۵۰ جمعیت قاره آفریقا با رشد ۲ برابری به ۲٫۵ میلیارد نفر خواهد رسید. طی این دوره ۳۰ ساله حدود ۹۵۰ میلیون نفر به جمعیت شهری قاره آفریقا افزوده خواهد شد.

۲۲۵ هزار شغل

سی‌ان‌ان: در ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن) حدود ۲۲۵ هزار شغل جدید در آمریکا ایجاد شده است. با این حال به دلیل افزایش تعداد متقاضیان کار طی این دوره یک‌ماهه، نرخ بیکاری در آمریکا با ۰٫۱ واحد درصد افزایش نسبت به ماه دسامبر به ۳٫۶ درصد رسیده است.

۸٫۵ میلیارد دلار

سی‌ان‌ان: شرکت همسفری آنلاین «اوبر» در سال ۲۰۱۹ متحمل ۸٫۵ میلیارد دلار زیان شده است که این رقم در مقایسه با زیان خالص شرکت اوبر در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۵ برابر افزایش نشان می‌دهد.

۶۱۶٫۸ میلیارد دلار

وال‌استریت ژورنال: بر اساس گزارش وزارت بازرگانی آمریکا کسری تراز تجاری این کشور (مجموع بخش کالا و خدمات) با کاهش ۱٫۵ درصدی نسبت به رقم آن در سال ۲۰۱۸ به ۶۱۶٫۸ میلیارد دلار رسیده است.

۳۰ میلیون نفر

اندیشکده بروکینگز: حدود ۳۰ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی همچنان فاقد بیمه درمانی هستند و نمی‌توانند به‌راحتی از عهده هزینه‌های درمانی خود برآیند.

۱۰ میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی: شرکت نفتی بریتیش پترولیوم سود خالص خود در سال مالی ۲۰۱۹ را تقریباً ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد. سود خالص این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

۱٫۰۱ میلیارد دلار

رویترز: درآمد شرکت توئیتر در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن به ۱٫۰۱ میلیارد دلار رسیده است.

۱٫۷ میلیارد دلار

رویترز: شرکت خودروسازی فورد در سه‌ماهه پایانی سال گذشته میلادی ۱٫۷ میلیارد دلار زیان خالص شناسایی کرده است.

۲۰ میلیارد دلار

مارکت واچ: شرکت فیس‌بوک در سال ۲۰۱۹ حدود ۲۰ میلیارد دلار از اینستاگرام درآمد تبلیغاتی کسب کرده است که این رقم معادل یک‌چهارم درآمد کل این شرکت است. شرکت فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ توانست با پرداخت تنها ۷۱۵ میلیون دلار مالکیت اینستاگرام را در اختیار بگیرد.

۷۵ میلیارد دلار

بلومبرگ: دولت چین از روز ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) رقم تعرفه وضع‌شده بر ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا را نصف خواهد کرد.

۳٫۹ درصد

بلومبرگ: برآوردهای اولیه حاکی از این است که اقتصاد هنگ‌کنگ در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن ۳٫۹ درصد کوچکتر شده است. هنگ‌کنگ از اواخر مارس سال گذشته میلادی شاهد ناآرامی‌های جدی بوده است.

۲ میلیارد دلار

بلومبرگ: دولت امارات قصد دارد حدود ۲ میلیارد دلار در کشور موریتانی که یکی از فقیرترین کشورهای غرب آفریقاست، سرمایه‌گذاری کند.

۳ میلیون بشکه

بلومبرگ: برخی منابع آگاه در بخش انرژی چین می‌گویند پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور، تقاضای نفت خام در این کشور را به میزان ۳ میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

۰٫۷ درصد

یورو استات: شاخص قیمت تولیدکننده در بخش صنعت منطقه یورو طی ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از آن ۰٫۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.