صفحه اصلی / اصناف / نیمی از پزشکان به کارتخوان مجهز شدند
نیمی از پزشکان به کارتخوان مجهز شدند

نیمی از پزشکان به کارتخوان مجهز شدند

کسب و کار نیوز- سرپرست دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی از ثبت‌نام بیش از ۵۰ درصد از مشمولان حوزه درمان تا پایان دی امسال در سامانه فروشگاهی خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، کوروش محمدی اظهار کرد: تا پایان دی امسال بیش از ۵۰ درصد از مشمولان حوزه درمان به عنوان قشر فرهیخته و قانون‌مدار جامعه، ضمن استقبال قابل قبولی از قانون در سامانه فروشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند. اما باتوجه به تعاملات وسیع با متولیان حوزه درمان، در حال حاضر درصد مزبور پایین‌تر از انتظار سازمان امور مالیاتی و جامعه است که امیدواریم در روزهای آینده شاهد افزایش نصب و کاربرد سامانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) از سوی آن‌ها باشیم.

وی با بیان به اینکه مراکز پاسخگویی ۱۵۲۶ در ادارات کل امور مالیاتی علاوه بر پاسخگویی به پرسش‌ها و ابهامات مؤدیان، آماده دریافت شکایات مردمی در صورت مشاهده تخلف هستند، گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم، عدم اجرای حکم این تبصره (که در خصوص استفاده مؤدیان از صندوق فروش و تجهیزات مشابه توسط اشخاص فراخوان شده است) موجب تعلق جریمه‌ای به میزان دو درصد فروش برای مشمولان این طرح می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی در پایان خاطرنشان کرد: در ماده ۲۷۴ قانون فوق به تفضیل موارد جرم مالیاتی در این زمینه درج شده است که شامل تنظیم دفاتر، اسناد و مدارک خلاف واقع و استناد به آن، اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن یا امتناع از انجام تکالیف قانونی مبنی بر ارسال اطلاعات مالی موضوع ماده ۱۶۹ مکرر به سازمان امور مالیاتی کشور و وارد کردن زیان به دولت با این اقدام است.

به گزارش ایسنا، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۳۹۸، فعالان حوزه درمان از جمله پزشک، دندان پزشک، داروساز، پیراپزشک، دامپزشک و زیر گروه‌هایی مثل ماماها، فیزیوتراپ‌ها، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و امثال این‌ها که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی صادر می‌شود، از ابتدای سال ۱۳۹۸ مکلف به استفاده از ثبت‌نام و استفاده از سامانه فروشگاهی هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.