صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / خودروهای دپو شده در مناطق آزاد کشور تعیین تکلیف شدند

با تصویب هیات وزیران

خودروهای دپو شده در مناطق آزاد کشور تعیین تکلیف شدند

کسب و کار نیوز - مدیر توسعه صادرات، گمرک و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، ناصر خرمالی با اعلام این خبر افزود: با مصوبه هیئت وزیران روز (چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه) و با پیگیری های مستمر دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سازمان‌های مناطق آزاد کشور، تعداد ۳۹۰ دستگاه خودرو که به منظور شماره‌گذاری و تردد در محدوده مجاز منطقه وارد شده بودند تعیین تکلیف شدند.
خرمالی افزود: در این جلسه، هیات دولت همچنین مقرر کرد که ترخیص خودروهای سواری (غیرآمریکایی)، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی که تا تاریخ ۳۱ مردادماه ۱۳۹۷ برای آنها توسط سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی قبض انبار صادر شده، با رعایت مقررات مناطق مذکور، برای شماره گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق آزاد مجاز است.
یادآور می شود؛ بعد از مصوبه ۶ دی ماه ۱۳۹۶هیات محترم وزیران ورود خودرو به مناطق آزاد تابع ضوابط واردات فنی خودرو به کشور شد.
گفتنی است؛ در تاریخ یاد شده به دلیل عدم امکان رعایت ضوابط ثبت سفارش و سایر موضوعات مرتبط با ضوابط فنی واردات خودرو به کشور توسط فعالین اقتصادی مناطق آزاد عملاً امکان ترخیص پیدا نکردند. با پیگیری های بعمل آمده توسط دبیرخانه شورایعالی و سازمان‌های مناطق آزاد و با مصوبه هیئت وزیران (چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه) خودروهای دپو شده در این مناطق تعیین تکلیف شدند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.