صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / تصمیم اقتصادی جدید چین در برابر امریکا

تصمیم اقتصادی جدید چین در برابر امریکا

کسب و کار نیوز - با وجود افزایش تنش‌ها میان امریکا و چین بر سر کرونا، پکن اعلام کرد نرخ تعرفه‌های اضافی خود در مورد برخی از کالاهای وارداتی از امریکا را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولتی چین روز پنجشنبه اعلام کرد چین از ۱۴ فوریه با هدف ترویج توسعه سالم و پایدار روابط اقتصادی و تجاری چین و امریکا، تعرفه‌های اضافی برخی محصولات امریکایی به ارزش حدود ۷۵ میلیارد دلار را نصف خواهد کرد.

بر این اساس، نرخ تعرفه برای محصولات امریکایی که قبلاً از اول سپتامبر ۲۰۱۹ تعرفه ۱۰ درصدی بر آنها اعمال شده بود ۵ درصد و کالاهایی هم تعرفه آنها ۵ درصد بود ۲.۵ درصد خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است چین و ایالات متحده امریکا فاز نخست توافقنامه تجاری را با هدف اعتماد به نفس بازار و رشد اقتصادی جهانی تقویت می‌کنند.

رئیس‌جمهوری امریکا و نماینده جمهوری خلق چین پس از یکسال کشمکش تعرفه‌ای، فاز نخست توافق تجاری دو جانبه را اواخر دی ماه امسال امضا کردند.

بخشی از این توافق چین را مجبور می‌کند که نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از امریکا خریداری کند که ۷۵ میلیارد دلار آن اقلام تولیدی است و مابقی شامل خرید اقلام کشاورزی و تولیدات انرژی و کالاهای خدماتی است.

از این مبلغ چین ۵۰ میلیارد دلار برای خرید تولیدات انرژی، ۴۰ میلیارد دلار برای خرید محصولات کشاورزی و ۴۰ میلیارد دلار برای خدمات اختصاص می‌دهد این خریدها در یک دوره دو ساله انجام خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.