صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / ۲۶ کشور جهان، مقصد صادرات محصولات شرکت کلر پارس

در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» مطرح شد

۲۶ کشور جهان، مقصد صادرات محصولات شرکت کلر پارس

کسب و کار نیوز - شصت‌ونهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» همزمان با عرضه اولیه سهام شرکت ‎«کلر پارس‏» با حضور مدیران شرکت، خبرنگاران و تحلیلگران در فرابورس ایران برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، اﺑﻮاﻟﻔﻀﻞ ﺑﺎﺑﺎﭘﻮر ﻧﺎﺋﺐ رﺋﻴﺲ ﻫﻴﺎت‌ﻣﺪﻳﺮه و ﻣﺪﻳﺮ ﻋﺎﻣﻞ شرکت کلر پارس در زمینه معرفی این شرکت گفت: شرکت کلر پارس در سال ۱۳۶۶ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در شهرستان تبریز تاسیس شد و اکنون با ۳۶۰ پرسنل، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کلر در کشور است.

به گفته باباپور سهامدار عمده این شرکت، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین وابسته به شستا است که ۹۵ درصد از سهام آن را در اختیار دارد و ۵ درصد سهام باقی‌مانده نیز متعلق به کارکنان کلر پارس، شرکت شیمیایی ره‌آورد تامین، شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران، شرکت تحقیقات مهندسی توفیق دارو و شرکت اوزان است.

مدیرعامل شرکت کلر پارس با اشاره به رسالت و ماموریت شرکت گفت: ماموریت این شرکت تامین کلر، سود سوزآور، هیدروژن و مشتقات آنها شامل آب ژاول، پرکلرین، آب اکسیژنه، پارافین کلره، کلرورفریک و اسید کلریدریک است.

به گفته مدیرعامل این شرکت، محصولات کلر پارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ‌سازی‌، کاغذسازی و نساجی مصرف می‌شود .

او با اشاره به اینکه کلر پارس با ظرفیت تولید فعلی روزانه ۵۰ تن کلر در نظر دارد ظرفیت خود را دو برابر و به روزانه ۱۰۰ تن کلر برساند، افزود: شرکت در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۸ به میزان ۹۸ هزار و ۳۹ تن کلر تولید کرده است که بر اساس آن ۸۶ درصد بودجه سالانه محقق شده است.

باباپور ویژگی‌های این شرکت را که سبب تمایزش از سایر رقبای داخلی و خارجی می‌شود، اینگونه برشمرد: تنوع محصولات و کامل بودن زنجیره تولید، انعطاف تولید در خصوص پاسخ به تقاضای بازار، قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک مناسب برای صادرات محصولات به کشورهای منطقه و حوزه CIS، وجود بازارهای بالقوه در حال رشد، کیفیت متمایز محصولات شرکت (برند شرکت)، دارا بودن آزمایشگاه همکار و معتمد اداره استاندارد، نیروی متخصص و با تجربه، سازگاری با محیط زیست ودسترسی به مواد اولیه ارزان و با کیفیت داخلی، مهمترین وجه تمایز کلر پارس از سایر رقبایش محسوب می‌شود.

مدیرعامل کلر پارس یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز این شرکت را اینگونه توضیح داد: موقعیت جغرافیایی ایده‌ال کلرپارس به لحاظ قرار گرفتن در مجاورت آزادراه و مسیر ریلی سراسری و با بهره‌گیری از ناوگان تخصصی مواد شیمیایی، حمل سالانه بیش از ۶۵ هزار تن محصولات تولیدی این شرکت را علاوه بر گستره کشور، به سایر کشورهای هدف صادراتی را نیز تسهیل و تسریع می‌کند.

او در تشریح اهداف کلر پارس برای گسترش تعاملات بین‌المللی و صادرات محصولات آن گفت: ما در کلر پارس در تلاش هستیم تا همزمان با گسترش دامنه فعالیت‌های داخلی‌مان، مسیر صادرات محصولاتمان را هموارتر سازیم و به بازارهای بین‌المللی خود بیافزاییم. ما هم‌اکنون محصولات خود را به ۲۶ کشور جهان از جمله عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین، پاکستان، گرجستان، ارمنستان و … ارسال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت کلرپارس با بیان اینکه سرمایه کنونی شرکت ۳۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است، اعلام کرد: جمع حقوق صاحبان سهام شرکت نیز رقم ۷۶ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان است.

مدیرعامل این شرکت فرابورسی عنوان کرد که سال جاری این شرکت توانسته دستاوردهای قابل توجهی داشته باشد و در این باره گفت: پذیرش درفرابورس و تبدیل شرکت از سهامی خاص به سهامی عام، انتخاب به عنوان واحد نمونه ملی استاندارد، انتخاب واحد نمونه صنعتی کشوری، انتخاب به عنوان واحد نمونه صادراتی استانی، صادرکننده نمونه دارویی و مواد شیمیایی در سال‌های ۹۷ و ۹۸، واحد نمونه کیفی استانی استاندارد، واحد نمونه شیمیایی استان و همچنین تهیه و تدوین برنامه استراتژیک ۵ ساله شرکت از جمله دستاوردهایی است که توانستیم پس از گذشت ۳۲ سال فعالیت به آنها دست پیدا کنیم.

به گفته او، استفاده از آخرین تکنولوژی دوست‌دار محیط زیست (تکنولوژی ممبرانی) در تولید کلر و سود سوزآور باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه باشد و در نتیجه محصول تولید شده آسیبی به محیط زیست نرساند.

باباپور، تصریح کرد که تولید پرکلرین شکسته، تولید سود گرانوله، ایجاد واحد دوم تولید آب اکسیژنه، بررسی تولید سایر محصولات و مشتقات کلر آلکالی و آب اکسیژنه از جمله اهداف آتی کلر پارس است.

شایان ذکر است که همزمان با برگزاری این نشست، عرضه اولیه سهام شرکت کلر پارس با نماد «کلر» در بازار دوم فرابورس ایران انجام گرفت و در پایان به هر کد معاملاتی حداکثر ۳۹ سهم با قیمت هر سهم ۲۹ هزار و ۵۰۰ ریال تخصیص یافت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.