صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / کرونا بازار تلفن همراه هند را به هم ریخت
کرونا بازار تلفن همراه هند را به هم ریخت

کرونا بازار تلفن همراه هند را به هم ریخت

کسب و کار نیوز- هند به عنوان بزرگترین بازار تلفن همراه جهان بعد از چین به شدت به واردات برخی قطعات سخت افزاری از چین وابسته است و ویروس کرونا می تواند در زمینه تامین این قطعات مشکل ایجاد کند.

به گزارش کسب و کار نیوز ، ناظران بازار معتقدند انتشار ویروس کرونا در چین می تواند تامین قطعات سخت افزاری مورد نیاز برای تولید تلفن همراه را در هند دچار مشکل کند.البته این تاثیر منفی هنوز در هند احساس نمی شود، اما اگر وضعیت ناپایدار فعلی تا ماه فوریه ادامه پیدا کند، کمبود قطعات سخت افزاری مورد نیاز برای تولید تلفن همراه در هند به طور جدی آغاز می شود و شرکت های سازنده و مونتاژکننده گوشی در این کشور نمی توانند پاسخگوی نیاز بازار باشند.

از جمله اقلامی که برای ساخت و مونتاژ تلفن همراه از چین به هند صادر می شود، می توان به نمایشگر، قطعات دوربین، بردهای چاپی و غیره اشاره کرد. شعب فاکس کان و ویسترون در هند برای تولید آیفون در این کشور نیز به واردات از چین وابسته هستند. فاکس کان در هند برای شیوآمی نیز گوشی مونتاژ می کند و سامسونگ و وان پلاس چین نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

بسیاری از کارخانه های چینی تولیدکننده قطعات سخت افزاری گوشی ها در چین به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند و اگر این تعطیلی طولانی شود، شرکت های هندی برای تامین نیازهای خود باید به ویتنام، تایوان و کره جنوبی متوسل شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.